ועידת ישראל: מדיה בזמן משבר בין הלאומי למקצועי

תפקיד המדיה הוא לא רק לספק חדשות וליידע אנשים מה קורה סביבם ■ משוב הדיון "מדיה בזמן משבר", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים, יבחן מה חלקה של התקשורת בזמני משבר

תפקיד המדיה הוא לא רק לספק חדשות וליידע אנשים מה קורה סביבם. יש לה תפקיד מרכזי בהנעת אנשים, הובלת שיח, טרנדים, יצירת אנטגוניזם או אהדה. היא יכולה לחרוץ את דינן של תנועות חברתיות, מהפכות, חילופי ממשל ומהלכי חקיקת חוקים.

הדילמות הניצבות לפתחה של המדיה הן רבות: חופש ביטוי מול בטחון לאומי, התקשורת כגוף ציבורי או כגוף פרטי מסחרי, התקשורת כמשקפת דעות או ככלי לעיצובן ולניתוב השיח הציבורי, הצורך לתת ביטוי הולם למגוון העמדות בציבור לעומת הצורך להאיר את 'האחר', החלש יותר, הבלטה של שיח ה'אליטות' שקובעות את ההחלטות לעומת השיח האלטרנטיבי והמאתגר. כוחה של המדיה מקבל משנה תוקף בזמני משבר, בימים בהם התנהלות מוסדות או התנהגות העדר של ציבור בעקבות התבטאות או פרסום יכולה לחרוץ גורלות של ממשלות ומדינות.

משוב הדיון "מדיה בזמן משבר", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", יתמקד במדיה התקשורתית ויבחן מה חלקה בזמני משבר, בתקופה בה ביטוי תקשורתי יכול לקבל תהודה עצומה והשלכותיו עשויות להיות הרות גורל.

ג'ים שקטר, משנה לעורך, The New York Times ; ערן גפן, מייסד ומנכ"ל FanGager ; אילן טוביהו, משנה למנכ"ל, רשת וד"ר גיל סמסונוב, שותף, גליקמן נטלר סמסונוב, ישתתפו בדיון אותו תנחה מגישת הטלוויזיה לינוי בר גפן.

ועידת ישראל לעסקים של גלובס המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. מושבי הוועידה ילוו בתרגום סימולטני. לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2011.