עשרות מפגינים מול ביתו של מנכ"ל שטראוס; שוהה בחו"ל

את ההפגנה מול ביתו של גדי לסין ארגנה קבוצת "ישראל יקרה לנו", במחאה על ההוזלה הבלתי מספקת לטענתה עליה הודיעה שטראוס בתחילת השבוע

עשרות מפגינים התייצבו הערב (ג') מול ביתו של מנכ"ל שטראוס, גדי לסין, בהוד-השרון, במחאה על ההוזלה הבלתי מספקת לדבריהם עליה הודיעה החברה בתחילת השבוע. לסין עצמו שוהה בימים אלה בחו"ל.

נזכיר כי שטראוס הודיעה על הוזלה של 36 ממוצריה באופן קבוע ובשיעור של 5%-10%. בין המוצרים שיוזלו - קקאו, קפה טורקי, שוקולד פרה, עוגיות, ופלים וסלטים.

מבדיקת "גלובס" עולה כי בחלק מהמוצרים שברשימה מדובר בהוזלה של ממש, ובחלק מדובר במוצרים דלי-מכר ברשת שטראוס, שלחברה היה "נוח" יותר להוזיל. לדוגמה, החברה תוזיל את הקונפיטורות של יד מרדכי, וולים וקקאו - מוצרים דלי-מכר ברשתות השיווק.

לאחר ההודעה של שטראוס, מובילי חרם הקוטג' מסרו כי "הוזלה נקודתית של מספר מוצרים מצומצם בוודאי אינה מספקת, למרות שכל חיסכון לכיסו של האזרח הוא רצוי. מחאת הקוטג' העלתה את דרישת הציבור להוזלה רוחבית של 30% על סל הצריכה. כל עוד זה לא קורה, הציבור ימשיך להיאבק ולצמצם את קניית המותגים של חברות אלה".

פעילי חרם הקוטג', ובעיקר חברי קבוצת "ישראל יקרה לנו", טוענים כי ההוזלות עליהן הודיעה חברת שטראוס אינן משנות למעשה את רמת המחירים הגבוהה של קונצרן המזון השני בגודלו בישראל - רמת מחירים בלתי סבירה ממנה סובל הצרכן הישראלי.