שטראוס מוזילה 36 מוצרים עד 10% באופן קבוע; מקפיאה את שכר הבכירים

בין המוצרים שיוזלו: קקאו, קפה טורקי, שוקולד פרה, עוגיות, ופלים וסלטים ■ מחיר המילקי היום במבצע: 4 ב-10 שקלים; המחיר החל מינואר: 4 ב-11.4 שקל ■ החברה תגדיל התגמול לעובדי החברה ברמות השכר הנמוכות ותקלוט עובדי קבלן

קבוצת שטראוס מוזילה 36 מוצרים בשיעור של 5%-10% באופן קבוע, וזאת כמענה לחרם הקוטג'. מדובר, כאמור, בהוזלה קבועה. בין המוצרים שיוזלו: קקאו, קפה טורקי, שוקולד פרה, עוגיות, ופלים וסלטים.

במקביל הודיעה שטראוס על הקפאת שכר הבכירים והגדלת התגמול לעובדי החברה ברמות השכר הנמוכות.

"הבנו שלא מספיק לתת הוזלות לצרכנים, צריך גם להסתכל על 6,000 העובדים שלנו בישראל", אומר ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל. "בחנו את כל תוכניות העבודה שלנו, ואנו נערכים על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות למול המציאות הכלכלית החדשה. הודענו היום על הוזלה נוספת במחיר מוצרי החברה במגוון קטגוריות הפעילות שלנו, בכדי לתרום תרומה נוספת להוזלת סל מוצרי המזון - זאת בנוסף להוזלות במחיר הקוטג', הגבינה הלבנה והמילקי שכבר בוצעו".

יצוין כי בתחילת ספטמבר הודיעה שטראוס על מבצעים במילקי (4 ב-10 שקלים) ובגבינה הלבנה (2 גבינת סקי 250 גרם ב-10 שקלים), מבצעים שנמשכו עד סוף ספטמבר. ואולם, באוקטובר שטראוס עדכנה את מחירוני המילקי והגבינה הלבנה לרשתות הקמעונאיות באופן שאלה הוזלו בשיעור של 6%-12%. ההוזלה הנוכחית נוספת להוזלה שביצעה החברה באוקטובר.

בינואר, עם תום המבצעים, יעמוד מחירו המומלץ של מילקי לצרכן על 2.85 שקלים, ואילו מחירה המומלץ של גבינת סקי 250 גרם יעמוד על 6.4 שקלים.

שטראוס הודיעה היום גם כי תפעל לקליטתם של עובדי חברות כוח-אדם בחברה כעובדים מן המניין.

איציק אלרוב: "שטראוס העלתה מחירים בעשרות אחוזים"

איציק אלרוב, מיוזמי מחאת הקוטג', הגיב ואמר כי "בשנים האחרונות חברת שטראוס העלתה מחירים על רבים ממוצריה בעשרות אחוזים, כך שהוזלה נקודתית של מספר מוצרים מצומצם בוודאי אינה מספקת, למרות שכל חיסכון לכיסו של האזרח הוא רצוי.

"מחאת הקוטג' העלתה את דרישת הציבור להוזלה רוחבית של 30% על סל הצריכה. כל עוד זה לא קורה, הציבור ימשיך להיאבק ולצמצם את קניית המותגים של חברות אלה.

"אנו מצפים מהממשלה המתכנסת היום לדיון בוועדת טרכטנברג לגלות אחריות ולדאוג לפירוק מונופולים בשוק הצריכה בכלל ובמזון בפרט - דבר שיוביל להוזלת מחירים לצרכן".

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, בירך על המהלך של שטראוס ומסר: "אנו שמחים כי המחאה החברתית, שבהובלתה לקחנו חלק בקיץ, הובילה את שטראוס לבצע צעדים פנים-ארגוניים של קליטת עובדי חברות כוח-האדם ושיפור תנאי ההעסקה של העובדים. הצעדים הללו הינם צעדים תקדימיים אשר מראים כי אפשר לבצע הוזלות מחירים ולהיטיב עם העובדים.

"המהלך שביצעה שטראוס הוא אך טיפה בים, דבר המוכיח כי יש עוד עשייה רבה לבצע לשם הורדת יוקר המחיה. אנו קוראים לחברות אחרות לבצע מהלכים חברתיים רחבים שיכללו, מעבר להעסקה ישירה, שיפור בתנאי ההעסקה של העובדים והוזלות מוצרים. נפעל בכל האמצעים ומול כל הגורמים במשק על מנת להוריד את יוקר המחיה בישראל".