כחלון על ערוץ 10: "אסור להחשיך את המסך בישראל"

שר התקשורת בטקס פרסי הרדיו בכנס אילת לעיתונות: "יש משבר, וגופי התקשורת עוברים תקופה לא קלה; נעשה הכול כדי להקל ברגולציה כמה שאפשר"

משרד התקשורת יסייע לגופי המדיה להתמודד עם המשבר בהקלות רגולטוריות - כך אמר הערב (ג') שר התקשורת משה כחלון בטקס חלוקת פרסי הרדיו בכנס אילת לעיתונות.

"כל אמצעי התקשורת בארץ ובעולם נמצאים היום במשבר", אמר כחלון. "יש משבר, ואתם כמנכ"לים שמתמודדים יום-יום עם העסק הזה, אתם עוברים תקופה לא קלה, ולא צריך להיות כלכלן גדול לדעת שתעברו תקופה עוד יותר קשה אצל המפרסמים וברדיו עצמו. לכן אנחנו מבחינתנו נעשה הכול כדי להקל ברגולציה כמה שאפשר. לצערי, אלה לא מספרים גדולים. תצטרכו מעבר לסיוע שלנו, שיבוא לידי ביטוי במאות אלפי שקלים. חלק מפקידי האוצר חושבים שאין צורך בתמלוגים, ואין לי ספק שאעשה הכול במהלך 2012 שיוקלו התמלוגים".

באשר לערוץ 10 אמר כחלון כי אסור לסגור את הערוץ. "אסור לשכוח שהערוצים 10 ו-2 הם מקור הבידור לאנשים רבים, וזה הדבר היחידי שיש להם: המסך והתוכניות - ועל זה צריך לשמור. אסור להחשיך מסך בישראל, וצריך לעשות הכול כדי שערוץ 10 יישאר. אני אומר את זה כי אני מאוהב באזרחים ובתרבות, ולא כי אני מאוהב ערוץ כזה או אחר".

כחלון התייחס גם לחברות הסלולר, ואמר: "כשהתחלנו את הקדנציה, מחיר לדקת שיחה בסלולר היה 60 אגורות. כשהגעתי אמרו 'בואו נפקח על 50 אגורות'. לא הסכמתי ואמרתי שאני רוצה תחרות, ושהטוב ינצח ויהיו לו לקוחות. אתמול התבשרנו על 20 אגורות לדקה אצל רמי לוי. זאת הדוגמה המעשית למה לא צריך פיקוח על כל דבר. המשרד קיבל רוח גבית מאוד חזקה, והתקשורת השתכנעה שהרפורמה נכונה, וגם חטפו נזקים כלכליים פה ושם. אבל זו תעודת כבוד לתקשורת הישראלית".

לגבי הטלוויזיה אמר כחלון: ״"ני בטוח שברגע שיעברו ברישיונות עם ההקלה ברגולציה ועם החיסכון של כסף שתביא רשות תקשורת או ברית-מועצות, הסיוע בתחום הזה יהיה משמעותי מהרדיו. השינויים שאנחנו קוראים עליהם, נעשה הכול כדי לסייע שרישיונות יוכלו לפתור את הבעיה. צריכים להיות ריאלים. זה שוק מוגבל עם תקרת זכוכית, ולכן אנחנו צריכים לסייע".

בין הזוכים בפרסים בטקס פרסי הרדיו: רצועת "קול השלום" של רדיוס, התוכנית "דואט" של יורם סוויסה ברדיו דרום והתוכנית "מייבשים את הביצה" עם שרון כידון ושי גולדן ברדיו תל-אביב. רדיו אקו 99 יקבל פרס על תרומתו לחברה.