"כתובות המוות לערבים מבאסות אותי; אנשים כועסים עליי"

אסי עזר, מנחה "שלוש" ו"האח הגדול" ■ גיל: 32 ■ ותק בטוויטר: 3 שנים

בניגוד לדמות המתקתקה שמכירים צופי הטלוויזיה, בטוויטר, כלומר בחיים האמיתיים, אסי עזר הוא דעתני, לוחמני ופוליטי מאוד. "הנושאים הפוליטיים מעוררים אותי, וכשאני אומר בטוויטר את דעתי האישית בנוגע לגזענות בישראל, יש אנשים שמגיבים בצורה מאוד בוטה. כועסים עליי שאני מעז להגיד משהו שלא משעשע אותם. העובדה שאני גם אזרח ולא רק מבדר, מרגיזה אותם".

עזר מתכוון, בין היתר, לציוץ שכתב לפני כחודשיים - "כתובות המוות לערבים מאוד מבאסות אותי. זה כבר נהיה קלישאה לכתוב שיש פה כמה יהודים ששכחו מה קרה ליהודים אחרים בגרמניה, אבל זה נכון". על הציוץ הזה ועל ציוצים נוספים שמתייחסים לדרישה מספורטאים ערבים לשיר את ההמנון, הוא קיבל צרור של קללות. "הרבה אנשים מכסחים אותי כשאני מדבר על גזענות בחברה הישראלית. זה מטריף אותם.

"יש שונאים שמדברים אליי בצורה גועלית, אבל אני לא מכיר אותם. אלה אנשים לא מתורבתים, שאומרים לי להיות בשקט ולהתעסק בטלוויזיה, וזה נעשה בדרכים בוטות. לפעמים אני טורח ללכת לפייסבוק ולחפש את האנשים האלה, כדי לוודא אם אלה ילדים או לא. אם כן, אני לא מתווכח איתם. לאחרים אני עונה בענייניות. את מי שמדבר ממש לא יפה אני חוסם".

- מה גרם לך להיכנס לזירה הקוצנית הזו?

"נכנסתי כש'האח הגדול' התחילה, כי חשבתי שזו תהיה דרך טובה לקבל פידבק תוך כדי שידור מצופים שהם לא חברים אישיים שלי, ושיגידו את האמת. זה כלי שנמצא בתוך הסלולרי, ומאוד פשוט לתפעל את זה תוך עשיית דברים אחרים".

- מה זה בשבילך לצייץ בטוויטר?

"זה כאילו אני צועק משהו בכיכר, ומי ששומע אותי צועק בחזרה. בהתחלה הייתי מייחצן את העבודה שלי בטלוויזיה באמצעות הטוויטר, וגם מחפש לקבל פידבק. בשלב מתקדם יותר התחלתי להשמיע קול בנוגע לדברים שבערו לי. אני חייב לומר שלפעמים דחיית סיפוק היא דבר טוב כשאתה כועס או עצבני, ובטוויטר פוסחים על זה. אין דחיית סיפוקים. זה הדבר הכי פשוט בעולם, לוקח פחות משנייה".

- קרה שהתחרטת על ציוץ?

"המון פעמים. היה לי עימות עם השר אלי ישי - כתבתי שצריך לשלול לו את האזרחות, כי הוא ביקש לשלול לחנין זועבי את האזרחות. אחר כך, באופן חד משמעי, התחרטתי על כך. הדובר שלו תפס על זה טרמפ וניסה להפוך אותי לשמאלני קיצוני, שונא ישראל, ואני קצת חסר ניסיון לגבי האופן שבו פוליטיקאים מתמודדים עם התקשורת. נלחצתי קצת. מאז אני יותר זהיר, ובכל זאת אני מקבל המון תגובות שליליות על דברים שאני כותב".

- למרות הציוצים נגד שרים וחברי כנסת שהם גזענים לדעתך, אתה משמש נציג הסברה של ישראל.

"אני לא חושב שהדעות שלי נוגדות את אלה של משרד ההסברה הישראלי. הם רצו שאדבר עם נוער בארה"ב על זכויות הקהילה ההומו-לסבית בישראל, וזו הסיבה שיצאתי למסע הסברה מטעם הממשלה".

- מה הציוץ הכי חושפני שלך?

"אני מדבר חופשי על העובדה שאני הומו. לפעמים מקניט את חבריי לטוויטר באמירות כמו 'נשקני' או 'תן לי נשיקה'".

- מה אתה משיג בטוויטר שלא נותנת לך הנוכחות בפייסבוק?

"הפייסבוק זה לא כיכר העיר, אלא מסיבה שמי שמוזמן, מוזמן. בטוויטר זה יותר פתוח. כולם יכולים לבוא ולצעוק מה שבא להם. ורוב האנשים לא פוחדים להגיד את כל מה שהם חושבים בדיוק. יותר חשוב להם להיות מצחיקים מאשר להיות מאופקים. לפעמים אני קצת מטרחן ומבקש להתאפק, כמו ביום שבו גלעד שליט חזר, אבל זה לא באמת מפריע לי שכולם מסביב ציניים או קטלניים".