המוח היהודי: זוג חי על קצבאות - וגר בבית של 1.2 מ' ד'

בני הזוג סילברשטיין מהעיר סיאטל בארצות הברית הגישו במשך שמונה שנים בקשות לקצבאות רווחה בזמן שהם טיילו ברחבי העולם ■ במשך התקופה הם קיבלו כ-100 אלף דולר בקצבאות

אנשים המקבלים קצבאות רווחה בדרך כלל גרים בשכירות, בבתים ישנים ובשכונות יחסית עניות. אבל לבני זוג ממדינת וושינגטון בארצות הברית היה פירוש אחר למילה "רווחה", שכן בני הזוג גרו בבית שפונה לים בשווי של 1.2 מיליון דולר.

בני הזוג, דייוויד סילברשטיין ולודמילה שימעונובה, קיבלו מהמדינה קצבאות רווחה בהיקף של 100 אלף דולר, בזמן שגרו בבית הזה בעיר סיאטל וטיילו ברחבי העולם וביקרו במוסקבה, פריז, טורקיה וגם בישראל.

כעת, משרד התובע הכללי מתכוון להגיש נגדם כתב אישום בגין הגשת בקשות כוזבות, ומבקשת מבני הזוג להחזיר יותר מ-135 דולר ששולמו להם במשך 8 שנים מאז 2003. המשרד התובע גם יבקש להטיל עליהם קנסות בהיקף של עשרות אלפי דולרים.

שימעונובה הגישה לרשויות הצהרות על כך שהיא חייה לבד עם שני ילדיה, ושסך כל הנכסים שרשומים על שמה היה פחות מ-5000 דולר. סליברשטיין, שעובד ככירופרקטר, קיבל קצבה חודשית של 1272 דולר, בתור הבעלים, לכאורה, של הדירה ששמעונובה שוכרת.

"הזוג הציגו בנפרד, אבל, בתיאום אחד עם השני, מצג שווא בפני רשויות מקומיות ופדרליות על מנת לזכות בקצבאות רווחה שונות", אומרים העוזרים של של התובע הרולד מלקין וקיילה סטהמן. "בעוד שעל פי הנתונים של משרד החוץ והמשרד לביטחון פנים, הם טיילו ברחבי העולם".

בתביעה נדרשים בני הזוג לשלם קנס של 11 אלף דולר על כל בקשה כוזבת שהוגשה לרשויות. במשרד התובע הראשי סירבו למסור אם הם יסתפקו בכתב האישום הנוכחי או יוגש נגדם כתב אישום פלילי.