דויטשה בנק: טבע העלתה 25% מחיר תרופות ספלון

בדויטשה בנק מעריכים שהעלאות המחיר ישתקפו כבר בדוחות הרבעון הרביעי ■ "הליפיטור יכול לתרום לטבע רווח של 134 מיליון דולר", כותבים האנליסטים בסקירה שהגיעה לידי "גלובס" ■ מהם 6 הגורמים שיכולים להשפיע לטובה על המניה?

שנת 2011 שמסתיימת בקרוב לא הייתה שנה מאוד מוצלחת למניית טבע . נכון להיום, למרות מגמת התאוששות במחיר המניה בתקופה האחרונה, התשואה מתחילת השנה עדיין שלילית, ירידה של 21.6%. מה יקרה בשנת 2012 למחיר המניה? כמובן שאי-אפשר לדעת, אך בדויטשה בנק מצביעים על כמה גורמים שעשויים להשפיע לטובה על הרווח למניה בשנת 2012, וכך להשפיע גם על המניה. המלצת דויטשה בנק למניה היא "קנייה", במחיר יעד של 46 דולר, 14.9% מעל מחיר השוק.

בסקירה שפורסמה אתמול (ג') והגיעה לידי "גלובס", כותבים האנליסטים דיוויד שטיינברג, אדוארד צ'ונג ואארון מישל שטבע ביצעה באחרונה סדרה של העלאות מחיר משמעותיות בתרופות של ספלון, שנרכשה השנה. לדבריהם, מחירי תרופות ה-Fentora לטיפול בכאב וה-Provigil לטיפול בהפרעות ערנות הועלו ב-15%, ומחיר תרופות ה-Nuvigil, שגם היא מטפלת בהפרעות ערנות, הוקפץ בלא פחות מ-25%.

השפעת עליית המחיר של תרופת ה-Provigil תהיה קצרת טווח, משום שהתרופה אמורה להיתקל בעוד כמה חודשים בתחרות גנרית. האנליסטים בדויטשה בנק מעריכים שהעלאות המחיר יתמכו במכירות החברה בצפון אמריקה כבר ברבעון הרביעי של השנה, ובהמשך - ב-2012.

עיקר הפעילות של טבע, בניהולו של שלמה ינאי, היא הגנריקה. גם לכך מתייחסים בדויטשה בנק, ומציינים את ההסכם עם חברת Ranbaxy, שמאפשר לטבע ליהנות מהשקת הגרסה הגנרית של ה-Lipitor להפחתת כולסטרול. להערכתם, גם אחרי שתסתיים תקופת הבלעדיות של רנבקסי, וייכנסו לשוק גרסאות גנריות נוספות (אחת מהן של טבע), עדיין תהיה השפעה חיובית משמעותית על טבע. הם סבורים שיכולות הייצור של טבע יאפשרו לה לקחת נתחי שוק מהמתחרות.

"נכס שאינו מוערך מספיק"

"הליפיטור יכול להתגלות כנכס לא מספיק מוערך של טבע", הם כותבים, ומניחים שאם יהיו בשוק ארבע חברות מתחרות, התרומה של התרופה לרווח למניה של טבע תגיע ל-15 סנט - כלומר כ-134 מיליון דולר.

האנליסטים מציינים עוד כמה גורמים פוטנציאליים שיכולים לתמוך במניית טבע בטווח הקצר. הראשון הוא תחזיות החברה לשנת 2012, שטבע אמורה לפרסם עוד לפני תחילת השנה. גורם שני הוא אפשרות להכרעה במשפט של טבע נגד החברות המתחרות שמפתחות גרסה גנרית לתרופת הדגל שלה, קופקסון.

השלישי הוא שיפור בעסקי הגנריקה בארה"ב, בזכות השקות שבוצעו בחודשים האחרונים. הגורם הפוטנציאלי האחרון הוא הבהרות מצד טבע בנוגע לשימוש שלה בהון - כלומר, הגדלת הדיבידנד או הרחבת תוכנית הרכישה העצמית של המניות. טבע נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי שוק של 35.4 מיליארד דולר.

מה יכול להשפיע לטובה על מניית של טבע, לפי דויטשה בנק:

■ העלאת מחירים בתרופות של ספלון

■ השקת הגרסה הגנרית של ליפיטור

■ תחזיות החברה ל-2012

■ אפשרות להכרעה במשפט הקופקסון

■ שיפור בעסקי הגנריקה בארה"ב

■ הגדלת הדיבידנד או הרכישה העצמית של מניות