עכשיו זה רשמי: יורם נוה ימונה למנכ"ל כלל פיננסים

נוה יתמנה לתפקיד על רקע הפסדים תפעוליים כבדים שרושם כלל פיננסים - 117 מיליון שקל מתחילת השנה ■ נוה יחליף את טל רז, שהודיע לאחרונה על מעבר לתפקיד מנכ"ל מעריב

על רקע הפסדים תפעוליים כבדים שרושם כלל פיננסים - 117 מיליון שקל מתחילת השנה, ומתוכם 93 מיליון שקל רק ברבעון השלישי - יתמנה בקרוב יורם נוה למנכ"ל בית ההשקעות שבבעלות כלל ביטוח, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. בית ההשקעות דיווח היום, כצפוי, כי בכוונתו למנות את נוה במקומו של טל רז, שהודיע לאחרונה על מעבר לתפקיד מנכ"ל מעריב, הנמצאת גם היא במצב בעייתי.

נוה, 40, משמש כיום כמשנה למנכ"ל כלל פיננסים וכמנכ"ל חבר הבורסה (במקומו של יוסי אלהרל, שעזב לפני יותר משנה את התפקיד לאחר 20 שנים בחברה). לפני תפקידו זה, אליו נכנס בתחילת 2009, שימש כיועץ המשפטי וסמנכ"ל הפיתוח העסקי של כלל פיננסים. שכרו אשתקד עמד על 1.55 מיליון שקל.

לפני הצטרפותו לכלל פיננסים כיהן נוה כמשנה למנהל מחלקת תאגידים ברשות ני"ע, והיה חלק מגיבוש ועדת גושן, שעסקה בממשל תאגידי. כן, הוא התמחה בנושא המכשירים הפיננסיים, ובין היתר בתעודות הסל והסדרתן בחקיקה. קודם לכך עבד כעו"ד במשרד עורכי דין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', במחלקה המסחרית.

מצבה של כלל פיננסים כאמור רחוק מלהיות מזהיר, והיא סובלת מחולשה ברוב הפעילויות, כאשר במוקדים החזקים יותר שלה - הברוקראז' והחיתום, היא בעלת החזקות מיעוט בלבד ולא נהנית מכל הרווחים. מצד שני, לאחר שכלל פיננסים נמחקה מהמסחר והפכה לחברה פרטית, היא אמורה למעשה להפוך לחטיבת הפיננסים של כלל החזקות ביטוח, ומבנה זה יאפשר לה להעלות את החוב לחברה-האם ולהקטין בכך את הוצאות המימון שלה. כן, יוכלו שתי החברות לבצע ביניהן עסקאות ללא אישורים מיוחדים או מגבלות של בעלי עניין. המהלך עשוי גם לחסוך במשאבי בית ההשקעות, כגון שירותי תפעול ועמלות שיווק ומכירה.