"הממשלה חייבת להיות נושאת הדגל של מאבק חברתי בישראל"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין: "הליכוד מוכרח להיות חברתי יותר וחומל יותר. למפלגת השלטון חובה מוסרית יסודית כלפיי האזרחים" ■ "בעשרים שנה צעדנו בעקביות ובשיטתיות במעלה הדירוג של אי השוויון החברתי"

"הליכוד מוכרח להיות חברתי יותר, וחומל יותר. הדיון בזכויות החברתיות ובחובתה המוסרית היסודית של המדינה כלפיי אזרחיה חייב להיות בליבה של הקואליציה, בליבה של מפלגת השלטון. מפלגת הליכוד היא שצריכה להיות נושאת הדגל של המאבק החברתי הצודק הזה", כך כותב יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, במאמר על רקע דו"ח ה-OECD על הפערים במעמדות בישראל שפורסם לפני מספר ימים.

במאמר, תחת הכותרת "חוק יסוד זכויות חברתיות: מצפן לחברה שאיבדה את הדרך", ריבלין
מתייחס להצעת חוק יסוד: זכויות חברתיות שעלתה להצבעה בכנסת ונדחתה. "הממשלות בראשות הליכוד דחו פעם אחר פעם את הצעת החוק הזו, בטענה שיש להמתין לכינון חוקה לישראל, אבל נדמה לי שאי אפשר עוד להמתין לחוקה", כותב ריבלין. "האחריות לבעיית העוני בישראל והפערים בחברה מונחת על כתפי הממשלה והכנסת".

לדברי ריבלין, "בעשרים שנה צעדנו בעקביות ובשיטתיות במעלה הדירוג של אי השוויון החברתי. נוצרה מציאות שבה העשירים מתעשרים יותר והעניים נהיים עניים יותר, מציאות שבה העושר מחלחל מעלה ולא מטה - מציאות ישראלית המאבדת את עצמה לאמריקניזציה.

"נתוני העוני והפערים החברתיים בישראל מהווים סכנה ממשית לחוסנה של החברה בישראל ואיום על עתידה. ראש הממשלה נדרש היום לגבש מתווה מיידי, תכנית חירום, לצמצום אופרטיבי של הפערים בישראל ולמתן מענה למצוקות העוני החמורות".

"חוק יסוד זכויות חברתיות הוא מצפן לחברה שאיבדה את הדרך החברתית מזמן. הוא מדריך לחברה המעוניינת בתיקון עצמי וחברתי. הוא חזון, שעל ברכיו התחנכנו. העיקרון המוסרי העומד בבסיס החוק הזה, הוא הבסיס לקיומנו כעם וכחברה", כותב יו"ר הכנסת בסיכום דבריו.