לאחר חודשים של עיצומים: הסכם עם הרופאים המתמחים

אתמול הובא ההסכם לאישור המתמחים - 269 הצביעו בעד, לעומת 163 שהתנגדו, רובם מבית-החולים איכילוב

באישון לילה, 4 חודשים לאחר שהמתמחים החלו להתפטר מתפקידם, נחתם ההסכם בין משרד האוצר למתמחים, ונדמה כי המשבר הארוך בהיסטוריה של המערכת הרפואית בישראל סוף-סוף בא אל סיומו. ההסכם נוסח עד לשעות הקטנות של הלילה במשרדי ההתאחדות הרפואית ברמת-גן, ונחתם רק מעט לפני השעה 4 לפנות בוקר.

אתמול הובא ההסכם שהתגבש בין המתמחים לבין נציגי האוצר לאישור על-ידי הרופאים המתמחים, ואושר ברוב קולות על-ידי המתמחים כש-269 מהם הצביעו בעדו ו-163 התנגדו לו. רוב המתמחים המתנגדים הגיעו מבית-החולים איכילוב בתל-אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההסכם שנחתם בין הרופאים המתמחים לנציגי האוצר. "האזרחים בישראל מרוויחים מההסכם מערכת רפואה ציבורית חזקה יותר", אמר נתניהו.

"כפי שנהגנו לאורך כל המאבק, נכבד את החלטת הרוב ונתייצב כאיש אחד מאחורי ההבנות שהושגו", מסרו ראשי הנהגת המתמחים. אתמול אחר הצהריים ערכו ראשי המתמחים מסיבת עיתונאים שבה התייחסו להסכם ולתמונת המצב לקראת חזרת מערכת הרפואה הציבורית לעבודה סדירה.

החלטת המתמחים לאשר את ההבנות סללה את הדרך לחתימה הסופית על ההסכם, שאינו כולל פתיחה של ההסדר הקודם שעוגן בין האוצר לבין ההסתדרות הרפואית ונקבע שיעמוד בתוקף לתקופה של תשע שנים. עם זאת, הוחלט כי בעוד כארבע שנים תיערך בחינה מחודשת שלו.

הצדדים הסכימו ביניהם להקים מנגנון אכיפה שיוודא כי מספר התורנויות שלהן ישובצו המתמחים לא יעלה על שש בחודש. כמו כן, הם צפויים לזכות במענקים בגובה אלפי שקלים שישולמו בימי ההתמחות.