נסיון התנקשות במנכ"ל דויטשה בנק באמצעות מעטפת נפץ

מעטפה עם אבקה נשלחה ללשכתו של מנכ"ל הבנק ■ לאחר בדיקה במשטרת פרנקפורט התברר שהמעטפה כללה חומר נפץ תוצרת בית ■ האבטחה סביב סניפי הבנק ברחבי העולם תוגברה

משטרת גרמניה הודדיעה היום שהמעטפה שנשלחה אתמול ללשכתו של מנכ"ל הבנק הגרמני דויטשה בנק , ג'וזף אקרמן, כללה אבקה לבנה נפיצה. על פי משטרת פרנקפורט לא מדובר באבקה תעשייתית אלא באבקה שנעשתה בבית, והיא לא מוכרת למשטרה.

"מה שיש לנו כאן זו אבקה, מה שמצביע על כך שלא מדובר בחומר נפץ תעשייתי או צבאי", אומר אלכסנדר קייסלינג, דובר משטרת פרנקפורט. "קרוב לוודאי שמה שיש בידינו זה תוצרת בית, כמו למשל מאבקות שנמצאות בזיקוקי דינור".

בעקבות המקרה, תוגברה האבטחה סביב סניפי הבנק ברחבי העולם, ומשטרת ניו יורק הוציאה הודעה מיוחדת לבנקים בניו יורק להעלות את הכוננות שלהם מחשש לפעילות דומה בניו יורק, מה שמעלה את הסברה שמי שעומד מאוחרי המהלך הינם אנשים המשתתפים במחאות נגד הקפיטליזם ברחבי העולם.

אקרמן, בן 63, הינו מבין המנכ"לים הבודדים בעולם בתחום הבנקאות שמסתובב עם אבטחה צמודה בכל שעות היממה. הוא צפוי לפרוש צתפקידו בחודש מאי הקרוב, והוא היה המנכ"ל הראשון של הבנק שלא היה גרמני, שכן אקרמן הוא שוויצרי.