אחרי חיסול המחבל: בעזה איימו להגיב ופנו למצרים להתערב

(עדכון): בהודעה רשמית מטעם חמאס הופנתה קריאה לקהילה הבינלאומית ולמצרים "לפעול באופן מיידי להפסקת התוקפנות הציונית על רצועת עזה" ■ בכיר בגדודי אל אקצא חוסל היום בתקיפה של חיל האוויר במרכז עזה

תגובות חריפות בעזה על חיסול המחבל שהיה אחראי למתקפת הטרור המתוכננת באילת, היום בצהריים: ממשלת חמאס גינתה את התקיפה האווירית והחמושים ברצועה איימו להשיב אש.

בהודעה רשמית מטעם חמאס הופנתה קריאה לקהילה הבינלאומית ולמצרים "לפעול באופן מיידי להפסקת התוקפנות הציונית על רצועת עזה". בכלי תקשורת פלסטיניים צוטטו דוברים של מספר זרועות צבאיות שם, ובהן גדודי חללי אל-אקצה, המאיימות להגיב על החיסול.

אחד מדוברי הפלג, המהווה את הזרוע הצבאית של פתח, פנה ליתר הארגונים ואמר: "עלינו לנקוט תגובה אחידה".

חוסל המחבל שתיכנן מתקפת טרור באילת

מכונית ובה חמישה פעילים פלסטינים הותקפה בשעות הצהריים ברצועת עזה על ידי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי, כך מדווחים כלי תקשורת פלסטינים. שני בני אדם נהרגו בתקיפה, אחד מהם הוא עיסאם בטאש, מפקד בגדודי חללי אל אקצא, שתיכנן בתקופה האחרונה מתקפת טרור באזור אילת, ועמד מאחורי פיגוע נוסף לפני ארבע שנים.

בטאש הוא האיש ששלח בינואר 2007 את המחבל המתאבד שחדר לאילת, והתפוצץ במאפייה באחת השכונות בעיר. בעקבות הפיצוץ נהרגו שלושה אזרחים. מאז היה בטאש על הכוונת של שירותי המודיעין הישראלי והודות לכוננות בשבוע האחרון, הצליחו לאתר אותו ולפגוע בו ברצועת עזה.

הפלסטינים מדווחים על שישה פצועים נוספים בתקיפה. עדי ראייה דיווחו שהמכונית מסוג פג'ו, הותקפה ברחוב עומאר אל מוכתאר שבמרכז העיר עזה, שעה שנסעה ליד אוטובוס שהסיע ילדים. לדבריהם, במקום פצועים והרוגים נוספים שהיו במקום, שנפגעו כתוצאה מהתקיפה.

בשבוע האחרון עלתה רמת הכוננות באזור הדרום בעקבות מידע מודיעיני על כוונות לבצע פיגוע דומה לזה שבוצע בכביש 12. כוחות ביטחון רבים התפרסו בשטח, ובמקביל בוטלו טיולים באזור בהנחיית חדר המצב של משרד החינוך.

מצה"ל נמסר כי "בפעילות משותפת לצה"ל ושירות הביטחון הכללי, תקף לפני זמן קצר כלי טיס של חיל-האוויר מחבל מחולייה של ארגון הטרור גדודי חללי אל אקצה ופעיל נוסף בצפון רצועת עזה. חולייה אשר עסקה בהכנות לביצוע פיגועי טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון, דרך מרחב הגבול המערבי".

"אחד הפעילים, עצאם צובחי איסמאיל בטאש, יליד 1968, תושב העיר עזה, פעיל בכיר בגדודי חללי אל אקצא מתשתית 'צבא המאמינים'. במסגרת זו הניע את הפיגוע, שילח את המפגעים וניהל את ציר הפיגוע".