הממונה אישר את המיזוג בין שטראוס קפה לאספרסו קלאב

בדיקת רשות ההגבלים העלתה כי שטראוס קפה אינה פעילה בתחום מכונות אספרסו לצריכה ביתית, וכי נתח השוק של אספרסו קלאב אינו גבוה

הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, אישר היום (ה'), לאחר התייעצות בוועדה לפטורים ומיזוגים, את רכישת אספרסו קלאב על-ידי שטראוס קפה.

בחודש שעבר הודיעה שטראוס קפה ישראל כי היא נכנסת לעולמות האספרסו הביתי באמצעות רכישת חברת אספרסו קלאב, המשווקת ומפיצה מכונות וקפסולות אספרסו לשוק הפרטי בישראל על בסיס מערכת עולמית של חברה האיטלקית Caffitaly. בכך תיתן החברה מענה לטרנד הצרכני העולמי של צריכת אספרסו וקפה בבית, הנמצא בצמיחה משמעותית.

על-פי העסקה שטראוס קפה רוכשת את מלוא מניות אספרסו קלאב. היקף העסקה הסתכם בכ-30 מיליון שקל.

חברת שטראוס קפה מקבוצת שטראוס , הפועלת בתחומי הקפה הנמס, קפה שחור, מכונות קפה להכנת קפה בקיבולת גבוהה לבתי-מלון ומטבחים גדולים ואבקות קקאו לצריכה ביתית, הינה בעלת מונופולין בשוק הקפה הנמס ואבקת קקאו לצריכה ביתית. על כן נדרש אישור הממונה לעסקה.

בדיקת רשות ההגבלים העסקיים העלתה כי שטראוס קפה אינה פעילה בתחום מכונות קפה אספרסו לצריכה ביתית, וכי נתח השוק של אספרסו קלאב אינו גבוה. על כן הודיע הממונה לחברה כי מצא שהמיזוג אינו מעלה חשש לפגיעה בתחרות או בציבור, והוחלט לאשרו.