על רקע ההסדר בטאו: הורדת דירוג לסקיילקס

מידרוג הודיעה הערב על הורדת הדירוג לסקיילקס והכנסת דירוג סאני למעקב שלילי ■ זאת, על רקע הסדר החוב המתגבש בטאו מול בעלי האג"ח שלה

חברת הדירוג מידרוג מודיעה הערב (ה') כי על פגיעה אפשרית בדירוג האשראי של סקיילקס וסאני . זאת, על רקע הפסקת המסחר במניית טאו היום, בשל כוונתה של החברה בשליטתו של אילן בן דב להודיע על התקדמות בהסדר החוב שלה עם בעלי האג"ח שלה.

במידרוג מורידים את דירוגה של סקיילקס מ-"A3" ל-"Baa1", עם אופק דירוג שלילי; ואילו לסאני מותירה מידרוג את הדירוג ברמה של "Baa2", אולם מכניסה את החברה למעקב שלילי עם אפשרות להורדת הדירוג בעתיד.

במידרוג מציינים כי הורדת דירוג האג"ח של סקיילקס נובעת בעיקר מהיחלשות במיצובה העסקי והפיננסי של, פרטנר, שגם דירוגה ("Aa3") הוכנס לאחרונה למעקב שלילי נוכח החרפת הסיכונים בסביבתה העסקית והתמודדות לא מספקת עם השינויים במצב השוק.

באשר לסאני, מציינים במידרוג כי הכנסתה למעקב שלילי נובעת - בין היתר - מהיחלשות דירוג האשראי של סקיילקס. בחברת הדירוג מסבירים כי "דירוגה של סאני נשען על החזקת שליטה במניות סקיילקס ואחזקה נוספת במניות פרטנר (כ-1.4%)... להערכתנו, היחלשות יכולת שירות החוב של סקיילקס פוגמת גם בסאני, בהיותה תלויה בעיקר בדיבידנדים מסקיילקס לשירות התחייבויותיה"

סקיילקס מחזיקה בכ-44.5% ממניות פרטנר, ובעלת השליטה בה היא סאני המחזיקה בכ-78.71% מהון מניותיה. שתי החברות יחד מחזיקות ביחד כ-46% ממניות פרטנר.

הסדר חוב מסתמן בטאו

לפני הצהריים היום, נזכיר, עדכנה טאו כי פרסומים היום בתקשורת על מתווה חדש של הסדר חוב הינם חלקיים ומטעים, ולפיכך ביקשה מהבורסה להפסיק את המסחר בני"ע שלה עד יום א' לכל המאוחר, אז תפרסם הודעה מפורטת בדבר המתווה החדש.

טאו מציינת בהודעה לבורסה כי ניהלה מגעים עם מחזיקי האג"ח לגיבוש מתווה חדש להסדר, וכי במוצ"ש ה-10 בדצמבר נקבעה לראשונה פגישה עם בעל השליטה אילן בן דב. היום דווח בתקשורת כי בן דב יזרים לטאו עשרות מיליוני שקלים, סדרות האג"ח הקיימות יוחלפו בסדרות חדשות וארוכות יותר (פריסת החוב) וכי 15%-25% ממניות סאני ישועבדו.

ביולי האחרון הציע בן דב, בעל השליטה, הסדר חוב לבעלי האג"ח של טאו במסגרתו יועברו לטאו 50% ממניות סאני, השולטת בפרטנר (ושבה הוא מחזיק ב-69.8% מההון). מחזיקי האג"ח של טאו אמורים היו להמיר את החוב כלפיהם, שהיקפו 423 מיליון שקל, בכ-24% ממניות "טאו החדשה", שתהפוך לבעלת השליטה בסאני.

** הרחבה מיד **