דיווח: ג'ורג' סורוס קנה אג"ח אירופיות ב-2 מיליארד דולר

"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי לאחר קריסת MF גלובל הוצעו למכירה אג"ח אירופיות שהיא החזיקה בהיקף של 4.8 מיליארד דולר ■ משקיעים גדולים ויתרו, אך סורוס רכש אג"ח ב-2 מיליארד דולר

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס קנה אגרות חוב של ממשלות אירופה בהיקף של 2 מיליארד דולר מידי חברת הפיננסים MF גלובל שפשטה את הרגל. כך מדווח היום (ו') העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

MF גלובל קרסה ב-31 באוקטובר במה שהפך לפשיטת הרגל השמינית בגודלה בהיסטוריה של ארה"ב. כספי לקוחות בהיקף של 1.2 מיליארד דולר טרם נמצאו. הסיבה לפשיטת הרגל היא חשיפה גבוהה לאג"ח של ממשלות אירופה, וזאת לאחר שדירקטוריון החברה אישר להנהלה להכפיל פי 4 את החשיפה לאג"ח אירופיות, לרמה של 6.3 מיליארד דולר, בתקופה שבין סוף 2010 ועד למועד הקרוב לפשיטת הרגל של החברה.

לפי ה"ג'ורנל", גם בעת פשיטת הרגל עמד שווי אגרות החוב האירופיות של MF גלובל על 4.8 מיליארד דולר. האג"ח הללו הועברו לידי פירמת רואי החשבון KPMG בלונדון והן הוצעו למשקיעים גדולים מיד לאחר קריסת MF גלובל.

לפי הדיווח, מספר משקיעים גדולים ויתרו על ההצעה לקנות את האג"ח האירופיות של MF גלובל, אולם ג'ורג' סורוס דווקא קנה אג"ח ב-2 מיליארד דולר.

"החברה שלנו תמיד נמצאת בשוק אך המדיניות שלנו היא לא לדבר על הפוזיציות שלנו", מסר דוברו של סורוס.