בכיר אמריקני: 'הפסגה באירופה מעודדת, אבל הדרך ארוכה'

בכיר בממשל האמריקני טוען שתוצאות הפסגה באירופה מעודדות, אבל לא מספיקות ■ לפי דבריו, ארצות הברית לא תעביר כספים לקרן המטבע הבינלאומית על מנת לסייע לאירופה

הישגי פסגת מנהיגי אירופה שננעלה אתמול ממשיכים להכות גלים ברחבי העולם, לפנות בוקר התייחס הממשל האמריקני לתוצאות הפסגה ואמר שהכיוון הוא חיובי, אבל צריך למצוא פתרון לטווח הקצר על מנת לאותת למשקיעים על רצינות הכוונות של האיחוד האירופי.

"הפסגה הציגה התקדמות חיובית במתן מענה למשבר החוב של המדינות באירופה", אמר בכיר בממשל האמריקני. "עכשיו צריך להציג פיתרון לטווח קצר על מנת להראות למשקיעים ולשווקים שהמדינות עומדות מאחורי האירו". הבכיר המשיך ואמר שעכשיו הגיע תורם של המשקיעים לקבוע את מידת האמינות של שני קרנות הסיוע של האיחוד האירופי.

אותו בכיר אמר שארצות הברית לא מתכוונת להעביר כספים נוספים לקרן המטבע הבינלאומית במטרה לסייע לאירופה. הוא טוען, שכספים מקרן המטבע הבינלאומית לא יכולה להחליף תצוגת עוצמה של המדינות באירופה.

הבכיר המשיך ואמר ש"המדינות הגיעו להסכמה לגבי התכנון של "חומת האש" לטיפול בהתפשטות משבר החוב, אלב עדיין לא הסכימו על דרך הפעולה שלה". הוא הוסיף שהמנהיגים הגיעו להסכמה לגבי הזרמת כספים לבנקים באירופה, "אבל המצב עדיין קשה", על אירופה מוטלת כרגע המשימה להחזיר את אמון המשקיעים ביבשת.