סקר: הנוסעים ברכבת ישראל סובלים מצפיפות ואיחורים

כך עולה ממשאל שערכה "התנועה הירוקה" קרב מאות מנוסעי רכבת ישראל במהלך השבועות האחרונים ■ כ-63% מהנוסעים מדווחים על צפיפות, וכ-53% מהנוסעים מתלוננים על עלות הנסיעה

משאל שערכו פעילי "התנועה הירוקה" בקרב מאות מנוסעי רכבת ישראל במהלך השבועות האחרונים מגלה פרטים חדשים על הבעיות העיקריות המפריעות לנוסעי הרכבת ועל התחומים העיקריים הדורשים שיפור בחווית הנסיעה. המשאל נערך כחלק מקמפיין חדש של מפלגת "התנועה הירוקה" לשיפור התחבורה הציבורית בישראל.

מממצאי המשאל, אשר נערך בקרב 300 נוסעים בקווים אשקלון-תל-אביב ותל-אביב-חיפה לאורך החודשים אוקטובר-נובמבר, עולה כי לא פחות מ-63% מהנוסעים מדווחים על התמודדות תכופה עם צפיפות במהלך נסיעותיהם. בקרב נוסעים אשר הגדירו עצמם כנוסעים בתדירות גבוהה, עולה אחוז המדווחים על צפיפות כבעיה נפוצה ל-89%.

בעיה מהותית נוספת המטרידה את הנוסעים היא סוגיית האיחורים והעיכובים - 66% מנוסעי הרכבת דיווחו על התמודדות תכופה עם איחורים כרוניים במועדי הנסיעות (74% בקרב הנוסעים לעיתים תכופות). מנגד, ניכר כי מצב הנקיון ברכבות אינו גרוע כתדמיתו - מרבית הנוסעים ציינו כי הן הקרונות (87.5%) והן הרציפים (93%) נקיים בדרך כלל. גם עובדי הרכבת זכו לציון לשבח, כאשר 91% מהנוסעים דיווחו על אדיבות מצד העובדים.

בהתאם למצוקת הצפיפות, לא מפתיע כי מרבית ציבור הנוסעים חושב כי על משרד התחבורה ורכבת ישראל להשקיע מעל הכל בהגברת תדירות הרכבות (66%). במקביל, רואים 53% מהנוסעים חשיבות בהורדת מחירי הנסיעה המאמירים, בעוד 49% סבורים כי יש חשיבות עליונה בהוספת קרונות לנסיעות הקיימות, על-מנת להפחית את הצפיפות הגוברת.

הסקר יוצג בכנס הארצי לקיימות אשדוד, אשר יתקיים בימים ג'-ד', 13-14.12 בבית יד לבנים אשדוד בנוכחות השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, חברי כנסת, ארגונים סביבתיים ועוד.