ביהמ"ש: נעמי רגן ביצעה גניבה ספרותית ב"אל אישך תשוקתך"

נקבע כי הסופרת נעמי רגן העתיקה חלקים שלמים ברב-המכר הגדול שלה "ואל אישך תשוקתך" ■ היקף הפיצוי לתובעת, הסופרת שרה שפירו, טרם נקבע

אחרי 4 שנות משפט שהסעירו את עולם הספרות והעולם החרדי, התקבל היום (א') פסק דין הקובע כי סופרת רבי-המכר נעמי רגן העתיקה חלקים שלמים וביצעה גניבה ספרותית ברב-המכר הגדול שלה, "ואל אישך תשוקתך". מדובר בספר שבילה 93 שבועות ברשימת רבי-המכר ותורגם לשפות רבות.

הסופרת החרדית האמריקנית שרה שפירו תבעה מיליון שקל מרגן בטענה להפרת זכויות יוצרים ולהעתקה של קטעים שלמים מספרה "Growing with my children". רגן בתגובה טענה כי היא הושפעה מהספר - אבל לא העתיקה ממנו.

היום קבע השופט יוסף שפירא בפסק דין חריף: "מעשי הנתבעת הם ביודעין בבחינת גזל של פרי מאמץ ועמל עבודה רב אותם השקיעה התובעת ביצירה".

עם זאת, היקף הפיצוי שיוענק לשפירו טרם נקבע.

"יום עצוב לסופרים בישראל"

"אני המומה וכאובה מעיוות הדין שנעשה במקרה זה", אמרה הערב רגן. "זהו יום עצוב לסופרים בישראל, שייאלצו להתמודד עם שפע של תביעות קנטרניות מצד אנשים המעוניינים בדיכוי חופש הביטוי והיצירה בישראל".

"המסר המקובל הוא שאותם סופרים, יוצרים וכותבים צריכים להיזהר באלמנטים בהם הם עושים שימוש", אומר היום עו"ד גלעד קורינאלדי, פרקליטה של התובעת. "גם אם מדובר בחומרי גלם, בית המשפט קבע פה שנעשתה הפרה, אפילו בחלוף 14 שנה".