נובמבר 2011 בתיירות הנכנסת: שיא כל הזמנים לחודש זה

שר התיירות מיסז'ניקוב: "מגמת היציבות בתיירות אינה מובנת מאליה" ■ מינהלת ההשקעות במשרד התיירות אישרה 16 בקשות סיוע לשיפוץ ולהקמת בתי-מלון

שיא בתיירות הנכנסת לישראל בחודש נובמבר 2011, במהלכו הגיעו לישראל 316 אלף מבקרים - גידול של 2% לעומת נובמבר 2010. מתוך המבקרים, 482 אלף היו כניסות של תיירים אשר שהו בישראל למעלה מלילה אחד - גידול של 1% לעומת נובמבר אשתקד.

על-פי נתוני הלמ"ס, מתחילת השנה ועד לסוף חודש נובמבר הגיעו לישראל 3.1 מיליון מבקרים, ירידה של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתוך המבקרים, 2.6 מיליון היו תיירים אשר שהו בישראל למעלה מלילה - עלייה של 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-500 אלף היו כניסות של מבקרי יום - ירידה של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מתוכם 212 אלף היו של אוניות שייט - גידול של 40%.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ציין כי מגמת היציבות בתיירות אינה מובנת מאליה, על רקע המצב הכלכלי באירופה ובארה"ב וכן המצב הפוליטי האזורי המשפיע על תדמית האזור.

"מיקוד פעולות השיווק, רציפותן והעבודה האינטנסיבית לשימור פעילותם של גורמי התיירות בעולם, נושאים פירות ומציבים אותנו בנקודת פתיחה טובה לגידול הצפוי בתיירות בשנים הקרובות", אמר השר.

בתוך כך, אישרה אמש (א') מינהלת ההשקעות במשרד התיירות 16 בקשות סיוע גם להקמת בתי-מלון חדשים, לשיפוץ וגם להסבת מבנים לשימוש מלונאי. היקף ההשקעה הכולל בפרויקטים אלה נאמד בכ-270 מיליון שקל. סיוע משרד התיירות עומד על כ-50 מיליון שקלים.

6 בתי-מלון חדשים ייפתחו בירושלים, חיפה, ראש-פינה והגליל המערבי. כן אושרו הרחבות של שני בתי-מלון בגליל ובטבריה והסבת שני מבנים בחיפה לשימוש מלונאי. בסך-הכול אושרה הקמתם של 470 חדרי מלון חדשים. בנוסף, אישרה המינהלת שיפוצם של 300 חדרים בבתי-מלון קיימים בירושלים, בטבריה ובחיפה.