יוון פתחה בסבב שיחות נוסף לקבלת 130 מיליארד אירו

יוון החלה היום סבב שיחות עם גורמים אירופים במטרה לסלול את הדרך לתוכנית חדשה ■ ההערכות מדברות על כ-130 מיליארד אירו ■ הסקטור הפרטי שוב יאלץ לתרום את חלקו

יוון החלה היום (ב') סבב שיחות עם גורמים באיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית ועם בכירים במערכת הבנקאות, במטרה לתכנן תוכנית חילוץ חדשה שתסלול עבורה את פתרון המשבר הכלכלי שהיא מתבוססת בו כבר מעל שנה.

במסגרת סבב השיחות בכירים ומפקחים מהמוסדות הכלכליים של האיחוד האירופי הגיעו היום לאתונה כדי לבחון את ההתקדמות האיטית של יוון מאז תוכנית החילוץ האחרונה שיצאה לפועל לפני כשנה בתום מאמצים רבים שנעשו כדי למנוע את המשבר היווני שגרר אחריו את כל האיחוד האירופי.

לפי לוח הזמנים הזמנים הצפוף של סבב השיחות, שר האוצר היווני אוונגלוס וניזילוס, אמור להיפגש בקרוב עם בנקאים בכירים כדי לשכנעם להסכים ל"תספורת" נוספת בחוב של ממשלת יוון, עניין שלדעתו זה אחד הגורמים החשובים בהצלחת תוכנית החילוץ החדשה שמוערכת בכ-130 מיליארד אירו.

כאמור, החודש יוון הצליחה להתחמק שוב מפשיטת רגל לאחר שהמוסדות של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית הזרימו אליה כ-8 מיליארד אירו וזאת למרות ההתקדמות האיטית בביצוע הרפורמות שנקבעו לאחר אישור תוכנית החילוץ הקודמת.

בכירים מיוון ומאירופה מציינים כי חייבים להוציא אל הפועל תוכנית חילוץ חדשה שתכלול גם את הסקטור הפרטי וגם את הסיוע של הבנקים האירופאים והבינלאומיים בכדי שיוון תוכל להמשיך להחזיק את ראשה מעל המיים כאשר המבחן הראשון להישרדותה יגיע במרץ הקרוב, אז היא תאלץ להתמודד עם פרעון גדול של אג"ח.

ביוון ובאיחוד מקווים שסבב השיחות יסתיים עוד השבוע ולכל היותר המועד האחרון שנקבע לשיחות הוא פברואר שכן בחודש זה נערכות הבחירות ביוון. כמו כן גורמים אירופאיים בכירים טוענים שאם לא תוצג תוכנית ראשונית עד סוף השבוע אז יהיה קשה לרתום למהלך את הסקטור הפרטי.