קרקע פרטית בכפ"ס לבניית 38 יח' דיור נמכרה ב-25 מ' ש'

חברת גיא ודורון לוי חתמה על עסקת רכישת קרקע בשכונה עלייה ניתן לבנות 38 יחידות דיור ■ החברה שילמה על הקרקע כ-25 מ' ש', סכום המשקף שווי קרקע ליחידת דיור בגובה של כ-658 א' ש'

עסקת קרקע בשכונה הירוקה בכפר סבא מעידה שוב על שינוי מגמה במחירים בחודשים האחרונים. חברת גיא ודורון לוי חתמה לאחרונה על עסקת רכישת קרקע בשכונה עלייה ניתן לבנות 38 יחידות דיור בבנייה רוויה. מדובר בקרקע פרטית אותה רכשה החברה מתושבי חוץ. את המוכר יצג משרד עורכי הדין רוזן בסיס, ואת החברה הקונה ייצג משרד הרמן מקוב.

החברה שילמה על הקרקע כ-25 מיליון שקל, סכום המשקף שווי קרקע ליחידת דיור בגובה של כ-658 אלף שקל. התב"ע במקום מאפשרת בניית בניין אחד המחולק לשני אגפים שבכל אחד מהם 19 יחידות דיור. המוכרים הם קבוצת תושבי חוץ מלוס אנג'לס שהחזיקו בקרקע מאז שנות ה-70 והחליטו לממש אותה כעת בעקבות ההנחה שיקבלו ממס שבח בהתאם להקלות שנתנה הממשלה לפני למעלה משנה. בהשוואה לעסקאות קודמות בשכונה, מדובר בירידת מחירים כאשר לפני מספר חודשים מכרזים נסגרו ברמות מחירים סביב ה-820 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

עסקה זו מצטרפת לזכייתה של החברה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל בספטמבר האחרון באותה השכונה, מכרז המאפשר בנייה של 68 יחידות דיור בשני מתחמים שונים. למראית עין, המחיר אותו שילמה אז החברה על הקרקע דומה מאוד למחיר אותה שילמה בעסקה הנוכחית ועמד על כ-650 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור בממוצע, מה שמחזק את הטענות על ירידת מחירים בקרקעות באזורי הביקוש ביחס לחודשי השיא. אולם המחיר אותה שילמה החברה במכרזי המינהל היה כולל פיתוח והעסקה הנוכחית איננה כוללת את דמי הפיתוח מכאן שהמחיר בפועל גבוה יותר בכמה עשרות אלפי שקלים ליחידת דיור.

דורון לוי, מבעלי חברת גיא ודורון לוי סבור שהעסקה מעידה על ירידה שולית במחירי הקרקעות בלבד וזאת עקב תמחור שונה של היזמים: "המחירים הגבוהים בהם נסגרו מכרזים בעבר בשכונה, סביב ה-800 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור, כללו תחשיב כלכלי של היזמים להחזר אפשרי של 15% ממחיר הקרקע אם הקבלנים יבנו תוך 30 חודשים וישווקו את רוב הדירות. המחיר של העסקה שביצענו, ללא תחשיב ההטבה הזו, לא משקף ירידה משמעותית במחירים בשכונה". להערכת החברה, מחירי הדירות בפרויקט עתידים לעמוד על 1.65 מיליון שקל לדירות 4 חדרים ו-1.85 מיליון שקל לדירות 5 חדרים.