אברהם נחמיה רוצה שכר בעלות 145 א' ש' בחודש בגיא ייזום

אברהם נחמיה צפוי לרכוש את השליטה בחברת הנדל"ן המניב של רון גוטלר ועופר ארדמן, בהשקעה של 32 מיליון שקל

חברת הנדל"ן המניב גיא ייזום, שבשליטת רון גוטלר ועופר ארדמן, דיווחה היום על מגעים עם חברת הביטוח הפניקס במטרה לקבל את אישורה להעברת מניות השליטה בחברה לידי אברהם נחמיה ורומן ירובי. הפניקס היא נושה וגם שותפה של גיא ייזום, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בצרפת (חמישה בנייני משרדים) ובגרמניה (שני בניינים).

לגיא ייזום הון עצמי של 50 מיליון שקל ומאזן בגובה 450 מיליון שקל. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 24 מיליון שקל והפסד של 3.3 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 14 מיליון שקל בשנת 2010 כולה.

ביום חמישי תתכנס האסיפה הכללית של בעלי המניות לאשר את עסקת העברת השליטה: מכירת 58% מההון לידי חברת "ארי גלובל קפיטל" של אברהם נחמיה (לשעבר מנכ"ל אספן בניה ופיתוח) ושותפו רומן ירובי (הנושא דרכון אוקראיני) תמורת סכום כולל של 32 מיליון שקל.

את הרכישה תבצע ארי גלובל בעיקר בדרך של הקצאת מניות גיא ייזום (כ-40% מההון) תמורת 22 מיליון שקל, והיתרה ברכישה מידי בעלי השליטה (18%) תמורת 10 מיליון שקל. בנוסף, יקבלו הרוכשים אופציית CALL לרכישת 7% נוספים באופן שיגדיל את החזקתם ל-65% מההון. עם השלמת העסקה ימונה נחמיה למנכ"ל גיא ייזום, כנגד דמי ניהול בעלות של 145 אלף שקל בחודש (כ-1.8 מיליון שקל בשנה).

עוברת לרשימת השימור

בחודש יולי הבורסה הודיעה לגיא ייזום כי היא אינה עומדת בכללי השימור, כיוון ששווי החזקות הציבור בחברה נמוך מ-5 מיליון שקל, ובסוף חודש זה תעבור המניה להיסחר ברשימת השימור. מניית גיא יזום ירדה ב-25% מתחילת השנה, למחיר המשקף לחברה שווי של 22 מיליון שקל בלבד.

בשנת 2006 החל שיתוף הפעולה עם הפניקס, במסגרתו רכשו שתי החברות במשותף נכסים מניבים בצרפת וגרמניה. גיא ייזום איתרה את הנכסים והפניקס הביאה את המימון, בתוספת אופציות לרכישת נתח מהחברה לפי 14 שקל למניה (לעומת שער של 2.6 שקל בבורסה היום).

את השליטה בגיא ייזום (לשעבר ויטלגו) רכשו גוטלר וארדמן מידי משפחת ויטלה, בדצמבר 2000. עד אז התמקדה החברה בפיתוח נכס ברמת החיל בת"א - 50% מפרויקט שנבנה במשותף עם האחים זיסאפל (היזמים) על קרקע מפעל הטקסטיל של ויטלגו ברחוב ראול ולנברג.

ארדמן (54), היה בעברו הרחוק סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, משנת 1993 שימש כסגן מנהל הכספים של אגד וב-1995 מונה למנכ"ל חברת הנכסים של הקואופרטיב לשעבר, נצבא. הוא עזב את נצבא בשנת 2000 עם הון עצמי נכבד שצבר כשכר, ובאותה שנה נכנס כאמור להשקעה בגיא ייזום.

גוטלר (54) הוא יו"ר חברת נייס מערכות משנת 2002, ושימש לאחרונה לזמן קצר ביותר יו"ר זמני של בית ההשקעות פסגות. גוטלר הקים וניהל משנת 2000 את קרן הגידור הבינלאומית "בלו בורדר הורייזן" שהצליחה לגייס 230 מיליון דולר, מחצית מהסכום מידי ג'ורג' סורוס. כשאיל הפיננסים האמריקני משך את כספו בשנת 2003, הקרן סגרה את שעריה.