סורוס הרוויח 130 מיליון דולר ב-4 ימים על אג"ח אירופיות

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", סורוס שוב הימר על הסוס הנכון ■ רכש אג"חים של ממשלות אירופה בהנחה רצינית מבית ההשקעות הקורס MF גלובל - וגרף רווח עצום

קרן ההשקעות הפרטית של איל ההשקעות האמריקני ג'ורג' סורוס, הרוויחה לא פחות מ-130 מיליון דולר על השקעתה באיגרות חוב ממשלתיות של מדינות אירופה, שרכשה בהנחה משמעותית מבית ההשקעות MF גלובל האמריקני שקרס - כך עולה מדיווח ראשוני של ה"וול סטריט ג'ורנל", היום (ב').

כזכור, MF גלובל קרס ב-31 באוקטובר, במה שהפך לפשיטת הרגל השמינית בגודלה בהיסטוריה של ארה"ב. כספי לקוחות בהיקף של 1.2 מיליארד דולר טרם נמצאו. הסיבה לפשיטת הרגל היא חשיפה גבוהה לאיגרות החוב של ממשלות אירופה שצנחו בחודשים האחרונים על רקע משבר החוב, וזאת לאחר שדירקטוריון החברה אישר להנהלה להכפיל פי 4 את החשיפה לאג"ח אירופיות, לרמה של 6.3 מיליארד דולר, בתקופה שבין סוף 2010 ועד למועד הקרוב לפשיטת הרגל של החברה.

מדיווח ה"ג'ורנל", עולה כי סורוס החליט לרכוש מ-MF גלובל אג"ח של ממשלות אירופה בהיקף של 2 מיליארד דולר, מחיר המגלם הנחה רצינית על מחיר האיגרות בשוק האג"ח האירופי. כך למשל, סורוס שילם על אג"ח ממשלת איטליה כ-0.89 דולר לני"ע, בעוד מחיר השוק של האיגרות עמד על 0.94 דולר לני"ע.

"החברה שלנו תמיד נמצאת בשוק, אך המדיניות שלנו היא לא לדבר על הפוזיציות שלנו", מסר דוברו של סורוס בעת הרכישה. כעת המשקיעים מצפים לבחון את המשך ההתפתחיות באירופה, עניין שעלול להניב לסורוס רווחים נוספים או הפסדים כבדים - במקרה של החרפה במשבר.