סקר: המעריכים בישראל צופים האטה בגיוסים בתחילת 2012

כך עולה מסקר התעסוקה העולמי שפרסמה היום ManpowerGroup ■ עוד מהסקר: 20% מן המעסיקים בישראל צופים עלייה במצבת כוח האדם

מסקר התעסוקה העולמי שפרסמה ManpowerGroup עולה כי קצב הגיוס ברבעון הראשון של 2012 צפוי להיות מעט איטי יותר בהשוואה לחודשים אוקטובר-דצמבר 2011.

לפי הסקר, מעסיקים ב-31 מתוך 41 המדינות והטריטוריות שנסקרו צופים רמות שונות של גיוס חיובי במהלך הרבעון הראשון של 2012, למרות האתגרים המתמשכים וחוסר הוודאות המתפשט בשוקי העבודה בעולם.

מהסקר עולה כאמור כי המעסיקים בישראל צופים האטה בגיוסים ברבעון הראשון של 2012 בהשוואה לרבעון הקודם. 20% מן המעסיקים צופים עלייה במצבת כוח האדם, 7% חוזים ירידה ואילו 69% צופים שלא יהיו שינויים.

לדברי דליה נרקיס, יו"ר Manpower ישראל ומנהלת מדינות אגן הים התיכון: "כידוע חלק נכבד מצמיחתו של המשק הישראלי מוטה יצוא של מוצרי ידע, טכנולוגיה, חקלאות, פרמצבטיקה ומחצבים - ענפים אלה מושפעים מן המשב הפיננסי הנוכחי, הפוקד את מרבית אזורי העולם. נוכח אי הוודאות בשווקים אלה בכלל ובשווקי יוון, איטליה וגוש האירו בכללותו, קצב הצמיחה הצפוי ברבעונים הבאים יהיה נמוך משמעותית מקצב הצמיחה ברבעונים שחלפו ועל כן מסתמנת האטה בקצב הגיוסים."

הסקר של ManpowerGroup מתקיים זה 50 שנה נחשב לאחד מהסקרים המהימנים ביותר בעולם בנושא מגמות התעסוקה. הסקר מבוסס על ראיונות עם כ-65,000 מעסיקים במגזר הציבורי והפרטי ברחבי העולם ונחשב לאינדיקטור מרכזי של הפעילות בשוק העבודה.