צפו: הפתרון הפשוט של בנק נומורה למשבר החוב באירופה

משבר החוב באירופה בסכנת התפשטות? ■ לריצ'ארד קו מבנק נומורה היפני, יש פיתרון יצירתי למשבר: רק אזרחיה של מדינה ריבונית נתונה, יוכלו לרכוש את האג"ח הממשלתיות שלה

משבר החוב באירופה בסכנת התפשטות? לריצ'ארד קו מבנק נומורה, יש פיתרון יצירתי למשבר הפוקד את היבשת מזה כשנתיים: רק אזרחיה של מדינה ריבונית נתונה, יוכלו לרכוש את האג"ח הממשלתיות שלה.

קו טוען כי כלכלות רבות באירופה סובלות מתשואות שהולכות ועולות על האג"ח המקומיות, בעוד שהמשקיעים באותה מדינה בוחרים לנתב את השקעותיהם לאג"ח ממשלתיות מחוצה לזה. "ההגבלה הזו תאפשר לתדלק בכסף את הכלכלה המקומית, ותעזור להוריד את עלויות מחזור החוב וקבלת ההלוואות במדינות כמו איטליה וספרד".

על פי ההצעה של קו (ראו גרף), ההגבלה קשורה רק להחזקות באג"ח ממשלתיות - כאשר בנקים בגרמניה כן יוכלו לרכוש אג"ח יווניות, ובנקים בספרד יוכלו לרכוש אג"ח של ממשלת הולנד. לטענתו של קו, "הפיתרון המדובר צריך היה להיות מוכל מזמן הקמתו של גוש האירו".

"במקרה כזה, אף אחת מהבעיות שגוש האירו מתמודד עימן לא הייתה נוצרת", מסביר קו. "לצערנו, גוש האירו התנהל במשך יותר מ-10 שנים ללא הכלל הזה, וכך יוצר חיסור איזון בין הכלכלות בגוש לאורך הדרך". לדבריו של קו, כעת - גם אם החלת הפיתרון - ייקח "מספר שנים" כדי לתקן את המצב הנוכחי באירופה.

פיתרון למשבר / מתוך: businessinsider
 פיתרון למשבר / מתוך: businessinsider