לנדאו: ששינסקי אחראי להתייקרות הצפויה במחירי החשמל

לאחר אזהרת חברת החשמל מהשבוע שעבר כי יש להעלות את תעריף החשמל כדי שתוכל לעמוד בביקושים, התכנסה ועדת הכלכלה כדי לדון בסוגיה

שר התשתיות עוזי לנדאו מאשים היום (ג') בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת הנוגע בהעלאת תעריפי החשמל את ועדת ששינסקי באחריות חלקית להתייקרות הצפויה במחירי החשמל. הדיון בוועדה הועבר בשידור חי באתר "גלובס".

בדיון בוועדה בנושא ההתייקרות הצפויה בסך 30% בתעריף החשמל אמר שר התשתיות כי הוא מבקש לצטט דברים שאמר אתמול בוועידת ישראל לעסקים מנכ"ל רציו יגאל לנדאו לפיהם "אלמלא ששינסקי ניתן היה לחסוך למשק כ-10 מיליארד שקל, היינו מחברים את תמר שנה קודם".

השר לנדאו הוסיף כי ועדת ששינסקי גרמה לנזקים. "לפני ששינסקי היו הסכמים כמעט חתומים. ברגע ששינסקי נכנס לתמונה חוזים שהיו כמעט חתומים לא נחתמו עד היום. בינתיים יצא השחקן הזר מהתמונה. בגלל ששינסקי נדחים הסכמי הגז עם חברת החשמל ובגלל שזה הסכם עוד לא מתרחש מו"מ עם כל האחרים. זה פרי הבאושים של הדיון המוקדם מדי בוועדת ששינסקי. מה היה קורה אילו היו מחכים שנתיים?".

נציג האוצר בדיון אודי אדירי אמר כי "'תמר' הייתה יכולה להיות מחוברת באמצע 2012 אילו הייתה מוקמת תחנה לקבלת גז טבעי באזור חוף דור. היה נזק אדיר למשק בעקבות הכישלון בהקמת תחנת הקבלה הצפונית. פרויקט 'תמר 'לא התעכב ולו ביום אחד בשל מסקנות וועדת ששינסקי. אני מציע שתפנו לנציגי קבוצת דלק ונובל אנרג'י ותשאלו אותם".

הדיון בדבר תעריפי החשמל מתקיים לאחר שבשבוע שעבר איים דירקטוריון חברת החשמל כי החברה זקוקה לסיוע תזרימי של כ-4 מיליארד שקל, וכן להעלות את תעריך החשמל בכ-30%. במידה ולא, הזהירו בחברה כי תאלץ לצמצם את רכישות הדלקים, מה שצפוי לפגוע בטווח הארוך בעמידה בביקושי החשמל במשק.

לדיון הזומנו גומרים ממשרד התשתיות, האוצר, הגנת הסביבה, הביטחון, וכן מחברת החשמל, ועד עובדי החברה, הרשות לשירותים ציבוריים חשמל, רשות ההגבלים העסקיים. בנוסף, הוזמנו לדיון יצרני חשמל פרטיים, איגוד חברות האנרגיה המתחדשת, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, ארגוני צרכנים, חברת מרחב, וגורמים נוספים.