דרוקר: "לשכת רה"מ מעורבת עד צוואר באי-דחיית חובות ערוץ 10"

רביב דרוקר: "הסכנה הכי הגדולה היא לחברת חדשות 10 ועובדיה, כי היא זו שמרגיזה את השלטון; הסיכוי שתוקם בעתיד חברת חדשות נשכנית קטן מאוד"

ביום שאחרי ההחלטה של ועדת הכלכלה שלא לאפשר פריסת חובות לערוץ 10, אומר העיתונאי הבכיר רביב דרוקר כי "מה שאנו נוכחים לראות זה שזה סיפור פוליטי לחלוטין, ואני אומר את זה בין היתר על רקע זה שלשכת ראש הממשלה מעורבת עד צוואר בהחלטה האחרונה. זה מדכדך ברמת החרדה למקום העבודה שלנו, וזה מדכדך ברמת השלטון שהולך לנו על הראש".

- אתה באמת חושב שהערוץ ייסגר בעוד חודש וחצי?

"אני לא יודע אם באמת הולכים לקראת סגירה. אני מעולם לא דיברתי עם בעלי המניות, למעט פעם אחת לפני שנתיים כשאמרתי שלום ליוסי מימן, אבל כשמנכ"ל הערוץ, שאני מעריך מאוד, אומר שהולכים לקראת סגירה בינואר - עוברת לי צמרמורת בגב. צריך להיזהר מכל הטענות על כך שאנחנו עושים ספין".

- מה לפי דעתך יקרה עם העובדים והעיתונאים בהנחה שהערוץ וחברת החדשות נסגרים?

"בשוק הטלוויזיה היום כפי שהוא, אין מקום לעובדי הערוץ בערוצים אחרים. מספיק לראות מה קורה בכל חברות ההפקה הקיימות - כולם מפטרים. אני מעריך כי העובדים יישבו בשלב הזה בבית.

"לגבי חברת החדשות, אני מאמין שבעקבות המהלכים הפוליטיים האחרונים, הסיכוי שמישהו יקים בעתיד חברת חדשות נשכנית הוא קטן מאוד מאוד. אם יעשו את זה, אז יקימו כאן חברת חדשות שלא תעז לפגוע בשלטון.

"הסכנה הכי הגדולה כיום היא לחברת החדשות של ערוץ 10 ועובדיה, וזאת קודם כל כי היא זו שמרגיזה את השלטון. שנית, בגלל שקשת ורשת רוצות מן הסתם להמשיך עם חברת החדשות של ערוץ 2 שהן הקימו. אם הייתי במקום הזכייניות קשת ורשת, גם אני הייתי מעדיף להישאר איתה בגלל הרייטינג שהיא מביאה. מי לא? בכל תסריט אפשרי שהן הולכות ביחד או לחוד, אני לא רואה אותן הולכות איתנו. אלא אם כן כמובן יחייבו אותן לעשות כן".