לא רק פסטיגל: "גלובס" מציג המלצות לבילוי משפחתי לחג

לצד הפקות הענק עמוסות כוכבי הטלוויזיה והפלייבק המלא, חג החנוכה מציע מגוון מכובד של אופציות תרבותיות לגיל הרך ■ רגע לפני שסוגרים לו"ז, "גלובס" מגיש רשימת המלצות

הצגות ילדים במדיטק חולון

מהאחים גרים לאריך קסטנר

מדיטק חולון ממשיך לתחזק את מעמדו כמרכז תרבות אידיאלי לילדים ולנוער, ומקבץ לימי החג את מיטב רפרטואר ההצגות שלו במחירים אטרקטיביים הנעים בין 50 ל-90 שקל לכרטיס (כמחצית מעלות כרטיס לפסטיגל).

בין האופציות המובחרות: המחזמר "הלב" בבימויו של ירון כפכפי; "אורה הכפולה" על-פי ספרו הקלאסי של אריך קסטנר; "נסיך צפרדע" על-פי האגדה של האחים גרים (מיועד לגילאי 5 ומעלה); עיבוד לתיאטרון מחול בהשתתפות קבוצת "פרסקו" לקלאסיקה "ספר הג'ונגל" מאת רודיארד קיפלינג; "אוזו ומוזו מכפר קקרוזו" על-פי ספרו של אפרים סידון; "המלאך" על-פי ספרו של אפרים סידון ובביצוע שחקני קבוצת הצעירים של בית לסין ו"אמיל והבלשים" על-פי ספרו של אריך קסטנר. כמו כן יתקיימו מגוון פעילויות, סיורים וסדנאות לילדים במוזיאון הקומיקס ומוזיאון העיצוב בחולון.

מחירים: 50-90 שקל

ניתן לרכוש כרטיסים משולבים בעלות של בין 70 ל-90 שקל שיכללו צפייה בהצגה וסיור באחד המוזיאונים

פרטים מלאים על לוחות הזמנים, ההצגות והפעילויות באתר הרשמי של מדיטק חולון: mediatheque.org.il

"מומנטיטו" של מיומנה

פירוטכניקה מרהיבה

בעקבות ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, ממשיך ההרכב מיומנה את שיתוף הפעולה עם מוזיאון המדע בחיפה במופע הילדים הקסום "מומנטיטו", שיועלה באולם הבית של ההרכב בנמל יפו. סיפור המסגרת מתרחש במעבדת הקסמים המוזיקלית של ד"ר מומנטיטו, המפיח בטעות רוח חיים ביצירי כפיו הנמלטים למסע בעולם הגדול. מדובר בגרסה לגיל הרך (המופע מיועד לבני שנתיים עד עשר) של המופע "מומנטו" של מיומנה, וגם בו נעשה שימוש במגוון אביזרים ופירוטכניקה מרהיבה שנוצרה במשותף עם אנשי מוזיאון המדע, ובשיתוף פעולה עם הקהל. בסיום כל הופעה יתקיים סיור קצר מאחורי הקלעים.

מחירים: עלות כרטיס במחיר מלא היא 170 שקל, אך ניתן להשיג מחירים זולים בהרבה במבצעים שונים

כל הפרטים על מועדי הופעות ומחירים ניתן לקבל באתר הבית של מיומנה (mayumana.com) או באתר הבית של משרד הכרטיסים הדרן (hadran.co.il)

"טררם קידס וכוח המשאלות"

מעודדים אמונה עצמית

עוד מופע איכותי וקצבי הוא "טררם קידס וכוח המשאלות" המצליח של קבוצת "טררם", גם הוא כבר הוכיח עצמו היטב בעבר וחוזר לסבב חנוכה נוסף. דורון רפאלי ואבי רוזנבלום יצרו את המופע, שבמהלכו מגלה קבוצת ילדים שאם רק יאמינו בעצמם ויגלו את הכללים שעל-פיהם פועל העולם - יוכלו להגשים את כל משאלותיהם. הכול בזכות שדון שהם מגלים במקרה בקופסה, ותמורת שחרורו הוא מבטיח להגשים עבורם שלוש משאלות. את השאר כבר יגלו המעוניינים באולמות.

מחיר: 149 שקל

לוח הופעות מלא באתר הרשמי של קבוצת טררם: tararam.com

בית היוצר של אקו"ם

מאלכסנדר פן לאשכול נבו

לא בהכרח לילדים, אבל עדיין מומלץ לבקר בפסטיבל בית היוצר של אקו"ם שיתקיים במתחם אולמות צוותא בתל אביב בין ה-25 עד ה-27 בחודש, ויכלול 19 מופעים ואירועים מוזיקליים של מיטב הזמרים והיוצרים בארץ. בועז פייפר מנהל אמנותי, ולצד הופעות חיות כוללת התוכנית גם סדנאות יצירה ומפגשי אמן, בהם של ילדים עם סופרי וזמרי ילדים. הפסטיבל ייפתח בהשקה לאלבומה הרביעי של הזמרת-יוצרת רונית שחר, שתארח את אלונה דניאל, ובשלושת הימים הבאים יופיעו גם איתי בלטר שהלחין ממיטב שיריו של אלכסנדר פן, נפתלי אלטר יופיע עם המשורר-סופר אשכול נבו, נגן כלי הנשיפה אמיר גבירצמן יעלה את המופע "שאיפות ונשיפות" ועוד. עם משתתפי סדנאות היצירה ומפגשי האמן נמנים יורם טהר לב, נעמי פולני, נורית זרחי, מיכל סנונית ועוד.

מחירים: 40-70 שקל

פרטים מלאים על לוח המופעים מתפרסמים באתר הרשמי של מועדון צוותא: tzavta.co.il

הצגות ילדים בתיאטרון גבעתיים

אפרים סידון וחן צימבליסטה

בתיאטרון גבעתיים יתקיים זו השנה העשירית פסטיבל הצגות הילדים המארח את מיטב הרפרטואר של תיאטרון אורנה פורת. בין ה-21 ל-28 בחודש יועלו מבחר הצגות ומופעים, בהם בכורה לעיבוד החדש של "מעלה קרחות" מאת אפרים קישון בבימויה של ציפי פינס. העלילה מתרחשת בעיר שכל תושביה קרחים, עד שיום אחד מגלה ראש העיר ששערה צמחה על ראשו. הצגות נוספות בפסטיבל הן "הברווזון המכוער" על-פי האגדה מאת הנס כריסטיאן אנדרסן ובבימויו של ישראל גוריון, "מוזיקה של אגדה" המשלבת תיאטרון ונגינה בהשתתפות אמן כלי ההקשה חן צימבליסטה, "מרק כפתורים" מאת גיל צרנוביץ ומיטל סלקמון-רטן, הצגת ההפעלה לפעוטות "לולי וליאורה - רגע של חיבוק" ועוד

מחירים: 70-90 שקל

לוח הפעילויות המלא מופיע באתר הרשמי של תיאטרון גבעתיים: tg.co.il

הבלט הישראלי בעקבות הנעל האבודה

הבלט הישראלי יציג הפקה חדשה של "סינדרלה וסנדל הזכוכית", המתאימה לבני חמש ומעלה, ומגוללת את סיפורה האהוב של האחות הקטנה שגדלה כמשרתת בבית אמה החורגת ואחיותיה המרושעות, עד שבזכות פיה טובה וסנדל זכוכית קסום הפכה לזוגתו של נסיך הממלכה. המופע יוצג, בין השאר, באולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב וכן בירושלים, חיפה ופתח תקווה

מחיר: 75 שקל

לוח מופעים מלא באתר הרשמי של הבלט הישראלי: iballet.co.il

"עוץ לי גוץ לי"

שלונסקי לילדים

בתיאטרון הקאמרי תועלה שלוש פעמים בלבד אחת מהצגות הילדים העבריות הקלאסיות של כל הזמנים - "עוץ לי גוץ לי", עם הטקסט והשירים המופלאים של אברהם שלונסקי ועם הלחנים של דובי זלצר.

סיפורה של בת הטוחן שאביה התרברב שבתו יכולה לטוות קש לזהב, ושל האישון המסתורי שהבטיח לעזור תמורת מחיר נורא ואז הסכים לוותר אם רק יצליחו לגלות את שמו.

הצגת חובה לכל ילד וגם להורה שאיכשהו החמיץ עד היום. "עוץ לי גוץ לי" מיועד לגילאי 3 ומעלה, ויועלה ב-25 וב-26 בחודש ב-10:00 וב-27 בחודש ב-17:30

מחיר: 100 שקל

ניתן להזמין כרטיסים גם באמצעות האתר הרשמי של התיאטרון הקאמרי בכתובת: cameri.co.il

"הכבש השישה עשר"

כך שיר נולד

עוד קלאסיקת ילדים, מעט יותר מודרנית אך ראויה לא פחות, היא "הכבש השישה עשר". העיבוד החדש בהפקת מדיטק חולון ובבימויו של משה קפטן למחזה מאת מיכאל גורביץ', ובשילוב שירי אלבום הילדים המופתי שכתב יהונתן גפן והלחין יוני רכטר.

סיפור המסגרת הוא על חבורת ילדים המחפשים את דניאל שנעלם, מגלים שהגן שלהם סגור ולומדים על ערכה של חברות אמת.

עם שירים כמו "איך שיר נולד", "הילדה הכי יפה בגן", "אני אוהב שוקולד" ושות' לא צריך המלצות נוספות.

מחיר: 99 שקל

פרטים על הצגות שיתקיימו בין השאר בתל-אביב, אור עקיבא, מודיעין ואשקלון באתר: ticketout.co.il