פואד: חבל שצה"ל לא ירה בפעילי הימין שהתפרעו

בדיון הבוקר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר בן-אליעזר: "חבורה של פושעים לקחו לבנה, הכניסו לסגן מפקד החטיבה במוח וכמעט הרגו אותו. חבל שלא עצרו אף אחד, חבל שלא ירו בהם, חבל שלא הגיבו"

הטונים שנשמעו היום במהלך ועדת החוץ והביטחון של הכנסת היו תקיפים מאי-פעם. בעקבות פעולת פעילי הימין הקיצוני, שפצעו את סגן מפקד חטמ"ר אפרים כשהשליכו לבנה על ראשו, נשמעים קולות לפעול בחריפות נגד אותם מבצעי פעולות "תג מחיר".

במהלך הדיון בוועדה אמר ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר כי "חבורה של פושעים לקחו לבנה, הכניסו לסגן מפקד החטיבה במוח וכמעט הרגו אותו. חבל שלא עצרו אף אחד, חבל שלא ירו בהם, חבל שלא הגיבו". פואד הוסיף כי "הצבא הוא הגוף היחיד שיכול גם לעשות דברים על-ידי הנחיות ופקודות, ובלבד שהוא ייתן גיבוי למפקד. מול ההתפתחויות הזירתיות, המדינה עומדת בפני סכנת התלקחות סביבתית".

ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) התייחס לחומרת המעשים שכוונו נגד קציני צה"ל ואמר כי "תמיד אנו מבכים את העובדה שכשעמנו הובל כצאן לטבח, לא היה לנו צבא. וכיום בני עמנו קמים נגד צבאנו, קמים נגדנו וקמים נגד עצמם".

מופז: "פעולה עבריינית וטרוריסטית"

הרצוג כינה את התופעה "איומה", וקרא להזרים כוחות מסיביים לשטח וסביב המסגדים והאתרים הרגישים עד יעבור זעם. "חלק מהפורעים הם בני נוער הזקוקים לטיפול", ציין שר הרווחה לשעבר. "במקביל להתרעה ואכיפה, על כל המערכות לשתף פעולה בפירוק התאים האלה בנחרצות".

יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה) הבטיח לפעול נגד אותם פעילים, וקרא לראש הממשלה לנקוט בכל האמצעים המשפטיים נגד אותם פורעים. "כוח האדם הזה מורכב מבנותינו ומבנינו", אמר מופז כשהוא מתכוון לחיילי צה"ל. "אני קורא לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, הזמן לגינויים חלף, עכשיו הזמן למעשים. בצע את המוטל עליך מכוח הסמכות והרשות. הבא את פורעי החוק למעצר ולמשפט, שים סוף פסוק לפעילות התת-עבריינית והטרוריסטית הזו".

"בשם ועדת החוץ והביטחון אני רוצה לשלוח מכאן לחיילינו את המסר - אנחנו לצדכם, אנחנו נגן עליכם, אנחנו נדאג שאלו הפועלים לפגוע בכם - ייעצרו, יישפטו וייענשו", הוסיך מופז. "המסר שיוצא מכאן הבוקר ברור וצלול: ועדת החוץ והביטחון מגנה ורואה בחומרה רבה, כל ניסיון לפגוע בחיילי ומפקדי צה"ל".