צה"ל יפרסם מכרז ענק ל-60 אלף מכשירי סלולר

מדובר במכרז הסלולרי השני בהיקפו בישראל, המעורר עניין רב בקרב פרטנר, סלקום, פלאפון ומירס

המכרז הסלולרי השני בגודלו במדינה יוצא לדרך: משרד הביטחון וצה"ל עומדים לפרסם בקרוב מכרז חדש לבחירת ספק סלולרי. מדובר במכרז בהיקף של כ-60 אלף מנויים, השני בגודלו אחרי המכרז לעובדי המדינה של אגף החשכ"ל עם למעלה מ-100 אלף מכשירים. כיום עובד צה"ל עם חברת מירס, ואולם, בתום שש שנים של עבודה משותפת הוחלט לערוך מכרז חדש לנוכח השינויים המסתמנים בשוק.

הפרטים על אופן עריכת המכרז טרם התפרסמו, אך הוא מעורר עניין רב בקרב פרטנר, סלקום, פלאפון ומירס. האחרונה תיגש למכרז כשברשותה רשת סלולרית שיכולה להציע שתי טכנולוגיות - דור שלישי ושירותי ווקי טוקי.

צה"ל ימשיך לעבוד עם מירס בזכות השירותים החיוניים שהיא מציעה בתחום הווקי טוקי, שטרם נמצא לו תחליף ראוי ברשתות סלולריות בדור השלישי, אבל המכרז טומן בחובו סיכוי שווה לכל החברות.

המכרז עשוי להגיע ל-100 אלף מכשירים, משום שבמכרז של מירס היצע המכשירים שלה היה מוגבל, ולכן בני משפחה וחלק גדול מהחיילים והמפקדים העדיפו מכשירים מחברות אחרות, דוגמת סמארטפונים שמירס לא יכולה היתה להציע. בנוסף, בצה"ל נלמדו לקחים מהמכרז הקודם וממכרז החשכ*ל, כמו הגבלות על דקות השיחה, ותשלומים על קו שני וכולי.

מכרז בהיקף כה גדול מחייב את הזוכה בהיערכות מיוחדת. כך, למשל, הקימה מירס מערך שירות ייעודי עבור צה"ל והוסיפה עשרות אתרים ברחבי הארץ על מנת לשרת חיילים בבסיסים מרוחקים.

החברה הזוכה תיאלץ גם היא לעבות אתרים ברחבי הארץ כדי לספק כיסוי הולם, כך שזכייה במכרז תחייב גם השקעה בהקמת אנטנות נוספות ובכיסוי בתוך מבנים בשורה של בסיסים.

מירס הציעה במכרז הקודם מחיר של 10.22 אג' לדקה עם תשלום קבוע של 15 שקל בחודש. במכרז החשכ"ל התחייבה פלאפון ל-8 אג' לדקה בלבד.