שני דברים שלא יקרו

פסיכולוג שהכרתי אמר פעם שהרבה אנשים מתים בטרם עת בגלל דאגות שלא התממשו

מדי פעם נופלים על הציבור הישראלי עיסוקים שהתקשורת מגדירה כ"סערות". עניינים ביטחוניים, דת ומדינה, תקשורת, אסונות - התקשורת עוסקת בהם באינטנסיביות, עם הרבה בשורות איוב על מה שצפוי לקרות אם לא נעשה, נפעל, ניזום רפורמות, משהו. מהר מאוד לא רק העשן מתפזר, אלא גם להבות האש מנמיכות, רק כדי להתלבות שוב כעבור זמן כדי ליצור סיבוב נוסף של "סערות" סרק.

ועל כך אמר פעם פסיכולוג שהכרתי, שהרבה מאד אנשים מתים בטרם עת בגלל דאגות שאף פעם לא התממשו. הנה שתי דוגמאות:

לא תרוסן העבריינות בגבעות

מי שדואג, ויש כאלה, שמא הפושעים הזוכים מידי התקשורת לשם הרומנטי "נוער הגבעות" ירוסנו - יכול להירגע. זה לא עומד לקרות. לא ממש.

אל תלכו שולל אחר ההודעות המלחמתיות והערכיות של קברניטינו. זו לא הפעם הראשונה שעברייני הגבעות מתפרעים, ובטח לא הפעם הראשונה שמנהיגינו זועקים שלא ייתכן, צריך להפסיק את זה, לא ניתן וכיו"ב.

זה כנראה יסתכם שוב במעצרם ושפיטתם של כמה נערים (שמהר מאד יחזרו לבתיהם, או לגבעותיהם). צעד כזה יהיה, כמו בעבר, לא יותר ממס שפתיים, מעין מס צנוע המשולם לציבור הדורש "פעולה".

מעצרים כאלה יבוצעו למרות שברור לעוצרים ולשולחיהם כי הבעיה היא לא השלוחים, אלא השולחים, כלומר הרבנים הנותנים השראה והיתר לאלימות. כולם הרי מבינים זאת. אפילו אומרים זאת, לפעמים. מבינים ואומרים - אבל לא עושים. כי... נו באמת, אני צריך לפרט לכם את הסיבות?

ערוץ 10 לא ייסגר

ערוץ 10, רבותיי, לא ייסגר. מאיפה אני יודע? מניסיון. אם את הטלוויזיה החינוכית, למשל, לא הצליחו אפילו להעביר לרשות השידור - אז גיבורי הממשלה והכנסת יסגרו ערוץ מסחרי? כאשר העיתונאים זועקים מכל עיתון ורדיו וטלוויזיה "חופש הביטוי?" כאילו שלא מדובר כאן בחוב, שאת תשלומו דחו כבר כמה פעמים.

הדיבורים של אנשי ערוץ 10 על הסגירה הקרובה נועדו כדי למנוע את הסגירה הקרובה - או הרחוקה. קראתי שמנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי פנה אל בעלי הערוץ שיכינו את סגירתו.

יש לי הצעה יותר יעילה: שיכינו את מכירתו, שזה יותר הגיוני לאור כישלון הבעלים הנוכחיים. מהערוץ אומרים לי שניסו, אבל אף אחד לא רוצה לקנות. למשל, אומרים שם, לא נמצא קונה למניות של ארנון מילצ'ן, המבקש למוכרן. נו, באמת. איזה משקיע נורמלי ייכנס למפעל כושל כשותף?

גדודי עיתונאים מאיימים ומתרפסים

לי אין ספק שיימצאו קונים לערוץ, אם בעליו יחליטו באמת וברצינות למכור את כולו, את כל המניות, ושאף אחד מבעלי המניות הכושלים לא יישאר בערוץ. עד היום לא ממש נעשה ניסיון רציני בכיוון זה.

לדעתי, מכיוון שהבעלים העיקריים של הערוץ חושבים כמוני, כלומר, שבסופו של יום יקבלו את דחיית החובות שהם מבקשים-דורשים.

כשעומדים לרשותך גדודי עיתונאים המוכנים לאיים ולהתחנן לפוליטיקאים, אין הרבה קרבות שאתה יכול להפסיד בהם.