אופטימיות באירופה בעקבות נתוני מאקרו חיוביים

מדדי מנהלי הרכש של צרפת וגרמניה רשמו עליות ■ מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בגרמניה הצביע על חזרה להתרחבות בפעילות ■ בהמשך היום יפורסם מדד המחירים לצרכן באירופה

אירופה מציגה היום נתונים אופטימיים בתחום המאקרו שמכים גלים בשווקים ברחבי העולם. הנתונים שבאו מגרמניה וצרפת הבוקר גורמות לעליות בשווקים בעולם, כולל בישראל, וזאת לאחר הפסימיות שהכבידה על השווקים בעקבות מדד מנהלי הרכש שפורסם בסין, והצביע על התכווצות בהיקף הפעילות.

נתחיל עם צרפת, שם מדד מנהלי הרכש של לחודש נובמבר והוא נותן מעט אופטימיות כשהוא הצביע על עלייה לעומת החודש הקודם, כשבתחום השירותים המדד אפילו הצביע על צמיחה כשרשם נתון של 50.2 לאחר שבחודש הקודם נקבע על 49.6. גם בתחום הייצור נרשמה עליה במדד אולם הוא עדיין מצביע על התכווצות כשרשם רמה של 48.7 לעומת 47.3 בחודש הקודם.

גם מדד מנהלי הרכש בגרמניה לחודש נובמבר ממשיך עם האופטימיות, כשגם הוא רושם עלייה חדה יחסית לעומת הציפיות שהצביעו על יציבות. המדד בתחום השירותים רשם עליה לרמה של 52.7 לעומת 50.3 בחודש הקודם, כשהצפי לחודש הנוכחי היה 50.1. גם המדד בתחום הייצור רשם עליה לרמה של 48.1 לעומת 47.9 בחודש הקודם, כשהצפי היה לירידה ל-47.1.

היום פורסם גם מדד מנהלי הרכש של אירופה כולה, ולמרות שהוא רשם עליה בתחום הייצור והשירותים, המדד עדיין נמצא מתחת לרמה של 50 נקודות שמצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות. בתחום השירותים המדד רשם עליה לרמה של 48.3 נקודות לעומת 47.5 בחודש שעבר, כשהצפי היה לירידה לרמה של 47.1. בתחום הייצור המדד רשם עליה קלה לרמה של 46.9 נקודות לעומת 46.4 בחודש הקודם, כשהצפי היה לירידה לרמה של 46.1.

בשעה 12 שעון ישראל, צפוי להתפרסם גם מדד המחירים לצרכן באירופה