דיווח: ארדואן החלים מהניתוח וחזר לעבוד; מצבו אכן טוב?

ה"טורקיש וויקלי" מדווח שראש ממשלת טורקיה החלים מהניתוח לאחר 3 שבועות באיסטנבול, אך במקביל ישנו ספק רב אם ישתתף הערב בקבלת פנים באירוע כלכלי מסורתי ■ בינתיים, שר החוץ האיראני מבהיר: טורקיה ואיראן - אומות אחיות

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן חזר אמש (ד') מאיסטנבול לבירה אנקרה לעבודה סדירה, וזאת לאחר כ-3 שבועות שבהם החלים מניתוח שעבר במעיים. כך מדווח ה"טורקיש וויקלי".

"המצב הבריאותי של ראש הממשלה טוב מאוד. הוא סיים את תקופת ההחלמה וחוזר לעבודה", אמר שר הבריאות הטורקי רג'פ אקדג. במסיבת עיתונאים הוסיף אקדג כי אל לה לתקשורת לשים לב ל"רכילות" סביב מצבו הבריאותי של ארדואן, בעקבות דיווחים על כך שארדואן הובהל במסוק לבית חולים באנקרה.

ארדואן נותח ב-26 בנובמבר ומאז נפוצה חרושת שמועות ודיווחים בתקשורת הזרה על מצבו, בין היתר בשל פגישות וביקורים במדינות זרות שביטל ברגע האחרון, כמו למשל ביקור בכוויית בשבוע שעבר. גם פגישה של ארדואן עם סגן נשיא ארה"ב לוותה בהערות חוזרות ונשנות מצד הרופא שלו לסיים את הפגישה כיוון שעליו לנוח, לפי דיווחים בתקשורת הזרה.

למרות ההצהרות המרגיעות מצד בכירים בממשל הטורקי, ב"טורקיש וויקלי" מדווחים כי כלל לא בטוח שארדואן ישתתף היום בטקס קבלת פנים של ארגון ה-YASED (איגוד המשקיעים הבינלאומיים של טורקיה), אירוע מסורתי בטורקיה במעמד ראש הממשלה.

בתוך כך, סוכנות IRNA מצטטת מדבריו של שר החוץ האיראני עלי אכבר סלחי, ציטוטים מדאיגים למשמע אוזניים ישראליות. לפי הדיווח, שר החות האיראני אמר שטורקיה ואיראן הן בעלות ברית כה קרובות, עד שהן משלימות אחת את השנייה.

סלחי תיאר את טורקיה כ"אומת אחות" של איראן, עם "יחסי ידידות עמוקים", והאשים "בודדים" בטורקיה כמי שמפיצים ומדגישים חוסר הסכמות ואי הבנות בין 2 המדינות.

"אני מציע לכמה בודדים בטורקיה לא לתת לאויבי שתי האומות את ההזדמנות להעצים חוסר הסכמות", אמר סלחי.