"חטופים" האמריקנית מועמדת לדרמה הטובה ביותר בגלובוס הזהב

זו פעם ראשונה שסדרה המושתתת על פורמט ישראלי מועמדת בטקס גלובוס הזהב ■ בנוסף מועמדת "הומלנד" לפרסי השחקנית והשחקן הראשיים בסדרת דרמה

"הומלנד", הגירסה האמריקנית של הסדרה הישראלית "חטופים", קיבלה היום (ה') הודעה על כך שהיא מועמדת בטקס גלובוס הזהב לפרס ב-3 קטגוריות: סדרת הדרמה הטובה ביותר, השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרת דרמה (קלייר דיינס) והשחקן הראשי הטוב ביותר לסדרת דרמה (דמיאן לואיס).

אלה מצטרפים ל-3 מועמדויות בטקס של איגוד התסריטאים בארצות-הברית, עליהן התבשרה בשבוע שעבר, לסדרת הדרמה הטובה ביותר, הסדרה החדשה הטובה ביותר ופרק הדרמה הטוב ביותר.

מדובר בפעם הראשונה שבה סדרה המושתתת על פורמט ישראלי מועמדת בטקס פרסי גלובוס הזהב.

פרק הבכורה של "הומלנד", שהושק באוקטובר ברשת Showtime, זכה לנתוני רייטינג שוברי שיאים עבור הרשת והיה לפרק ההשקה הגבוה ביותר של דרמה חדשה מזה 8 שנים עם 1.1 מיליון צופים.

לאחר 4 פרקים הודיעה רשת Showtime לקשת כי תמשיך עם הסדרה גם לעונה שנייה. ההפקה צפויה לצאת לדרך במהלך המחצית השנייה של 2012.

אבי ניר, מנכ"ל קשת, ורן תלם, סמנכ"ל התוכניות, הם גם המפיקים האחראיים (executive producers) של העונה הראשונה, לצד גידי רף, אלכס גנזה והווארד גורדון. קלייר דיינס, דמיאן לואיס, מנדי פטינקין ("שיקאגו הופ", "הנסיכה הקסומה") הם כוכבי הגירסה האמריקנית.

העונה הראשונה של "חטופים" שודרה ב-2010 על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת וזכתה לנתוני צפייה גבוהים עם ממוצע של 25%, ודורגה בין 10 הדרמות הנצפות ביותר משנת 2000. העונה השנייה צפויה לעלות בקשת במהלך 2012.