ייצוגית: "הוט התעשרה שלא כדין על חשבון לקוחות הטלפון"

בבקשה לתביעה ייצוגית ב-29.4 מיליון שקל נטען כי הוט "הפרה הסכם עם לקוחות הטלפוניה, בכך שגבתה סכומים העולים על המוסכם בחבילות הכוללות בנק דקות"

בקשה לתביעה ייצוגית ב-29.4 מיליון שקל נגד חברת הכבלים הוט . החברה דיווחה היום (ה') לבורסה כי הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה-הבת הוט טלקום בבית המשפט המחוזי חיפה.

לטענת התובע, הוט הפרה הסכם עם לקוחותיה והתעשרה על חשבונם שלא כדין, בכך שגבתה מלקוחות הטלפוניה שלה סכומים העולים על המוסכם בין הצדדים, בחבילות הכוללות בנק דקות שיחה.

מהוט נמסר כי החברה לומדת את פרטי הבקשה לאשר את התובענה כתביעה ייצוגית.

הוט, בבעלותו של איש העסקים פטריק דרהי ובניהולו של הרצל עוזר, נקנסה לאחרונה על-ידי מועצת הכבלים והלוויין בסכום של חצי מיליון שקל בגין הסרת ערוצים מחבילת הבסיס. מדובר בערוצים VH1, MTV, HOT FAMILY ועוד. הקנס הוטל לאחר מספר מכתבי התראה. לפני כחצי שנה קנסה המועצה את הוט על הוצאת ערוצים מחבילת הבסיס בכ-100 אלף שקל.

הוט סיימה את הרבעון השלישי של 2011 עם עלייה של 2.5% בהכנסות וגידול של 9.4% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל. החברה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 836 מיליון שקל, ומתחילת השנה ההכנסות הגיעו ל-2.48 מיליארד שקל. בשורה התחתונה, הוט הרוויחה ברבעון השלישי 58 מיליון שקל, וב-3 הרבעונים הראשונים של השנה הרווח הנקי הסתכם ב-216 מיליון שקל.

בחלוקה לפי פעילות, ההכנסות הרבעוניות של הוט מטלוויזיה בכבלים עלו ב-4.5% ל-581 מיליון שקל, וההכנסות מתקשורת פנים-ארצית נייחת (טלפוניה) ירדו ב-1.9% ל-255 מיליון שקל. הוט רשמה ברבעון השלישי האטה משמעותית בקצב גיוס המנויים בטלפוניה ובאינטרנט, על רקע החבילות שמציעה המתחרה בזק.

בצד החיובי, מעבר לתוצאות הכספיות הטובות, זה כשנה הוט מצליחה לעצור את הדימום בנטישת המנויים, בעוד שלפני שנתיים-שלוש היקפי הנטישה בחברה תפסו את הכותרות. הרצל עוזר, מנכ"ל קבוצת הוט, זוקף זאת לזכות העבודה הקשה שנעשתה בתחום השירות.