הנדל"ן הישראלי מתקרר: מדד מחירי הדירות ירד ב-0.9%

לפי נתוני הלמ"ס, מגמת הירידה במחירי הדירות נמשכת ואף מתחזקת קמעה ■ בספטמבר ירד מדד מחירי הדירות ב-0.4% - לראשונה מזה כשנתיים וחצי ■ בסוף הרבעון השלישי עמד המחיר הממוצע של דירה בבעלות על 1.08 מ' ש'

מגמת הירידה במחירי הדירות נמשכת זה החודש השני ברציפות, ואף מתחזקת קמעה: באוקטובר השנה ירדו מחירי הדירות ב-0.9%, לאחר שירדו בשיעור של 0.4% בחודש ספטמבר. כך עולה ממדד מחירי דירות בבעלות הדיירים (יד שנייה) לחודש אוקטובר, שמפרסמת הערב (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במקביל לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר.

יצוין כי נתוני מדד מחירי הדירות לחודש אוקטובר מבוססים על סקר ארעי וכי נתונים סופיים יתפרסמו בחודשים הקרובים.

יש להדגיש, כי סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר שפרסמה הלמ"ס הערב גם כן ירד ב-0.7%. נתון זה מבוסס על נתונים של חוזי שכירות מתחדשים ועל נתוני מלאי החוזים על דירות שכורות, ואינו משקלל את מחירי הדירות עצמן.

נזכיר, כי חודש ספטמבר היה הסנונית הראשונה שבישרה על ירידה במחירי הדירות, לראשונה מזה למעלה משנתיים וחצי. מאז ינואר 2009 ועד אוגוסט 2011, נרשמה עלייה במחירי הדירות בכל חודש; המדובר בעלייה מצטברת של כ-38%.

כן נזכיר, כי בסוף הרבעון השלישי של 2011 עמד מחירה הממוצע של דירה בבעלות הדיירים (להבדיל מדירה חדשה מקבלן) בישראל על 1.08 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון השני השנה, מדובר בירידה של 3.2%.