שמחון נפגש עם עמיתו בקולומביה למו"מ על הסכם סחר חופשי

שר התמ"ת פגש בשר המסחר, התעשייה והתיירות של קולומביה, סרג'יו דיאז-גרנדוס גידה ■ הכריזו על מו"מ לקראת הסכם לאזור סחר חופשי (אס"ח) ■ השניים משתתפים בכנס ארגון הסחר העולמי

שר התמ"ת שלום שמחון, נפגש היום (ו') עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של קולומביה, סרג'יו דיאז-גרנדוס גידה. שמחון פגש בעמיתו הקולומביאני במסגרת השתתפותם של השניים בכנס ארגון הסחר העולמי (WTO) בז'נבה. השניים הכריזו על פתיחת משא ומתן לקראת הסכם לאזור סחר חופשי (אס"ח) בין ישראל לקולומביה.

ההמלצה על פתיחת מו"מ זה, התקבלה לאחר שנערך סקר היתכנות שבדק את הכדאיות שבחתימה על הסכם סחר חופשי בין קולומביה לישראל, שהצביע על השפעה חיובית על הסחר ההדדי, על ההשקעות ועל שיתופי פעולה נוספים.

על פי הסיכום בין השרים, הצוותים המקצועיים יקיימו את סבב המו"מ הראשון בישראל, כבר בחודש מרץ 2012 ולאחריו יתקיימו סבבים נוספים.

בנוסף, דנו השרים בשיתוף פעולה בתחום היזמות והחדשנות. במשרד התמ"ת מציינים כי קיימת כעת שעת כושר נדירה לקידום הנושא בקולומביה, עקב חוק חדש שהתקבל בפרלמנט הקולומביאני, הקובע כי כ-10% מהכנסות המדינה מתמלוגים - המהווים כ-1.4 מיליארד דולר - יוקצו לטובת קידום סקטור המדע, הטכנולוגיה והחדשנות ב-4 השנים הקרובות.

יצוין כי קולומביה היא המדינה בעלת המגוון הביולוגי השני בגודלו בעולם, יתרון שישראל מבקשת לנצל לתעשיית מדעי החיים והחקלאות. לבסוף, הודיע שמחון כי באוגוסט הקרוב צפויה להיפתח נספחות מסחרית ישראלית בקולומביה.

עוד נפגש שמחון במהלך היום גם עם שר התעשייה מפנמה - ריקרדו קיחנו חימנז. השניים סיכמו על עריכת סקר התכנות לקראת פתיחת מו"מ על הסכם סחר חופשי בין המדינות.