האם מנצ'סטר יונייטד תחזור לצ'מפיונס ליג? (כנראה שלא)

פיפ"א דורשת מההתאחדות השווייצרית להפעיל סנקציות נגד סיון, אחרת תרחיק את כל הנציגות השוויצריות מהזירה הבינלאומית; האם זה יסלול דרכה של יונייטד?

ההחלטה של בית המשפט הגבוה לערעורי ספורט בלוזאן (CAS) מיום חמישי בעניינה של הקבוצה השווייצרית FC סיון, הולידה ספקולציה חדשה: האם מנצ'סטר יונייטד שהודחה בשלב הבתים של ליגת האלופות, תיקרא על-ידי אופ"א לחזור למפעל ותתייצב לשמינית הגמר בכל זאת?

בסוף השבוע פסק ה-CAS נגד הקבוצה השווייצרית הקטנה FC סיון, וקבע כי הקבוצה התעלמה מהוראות פיפ"א ואופ"א ב-2008 כשהעבירה לשורותיה את השוער המצרי עיסאם אל-חדארי, למרות שהיה תחת חוזה בקבוצת אל-אהלי. מאוחר יותר המשיכה הקבוצה להחתים שחקנים, למרות שפיפ"א הטילה עליה אמברגו בשוק ההעברות. בתחילת העונה אף סילקה אופ"א את סיון מהשתתפות בליגה האירופית למרות שעברה את סלטיק הסקוטית.

עם זאת, ההתאחדות השווייצרית החליטה שלא לפעול נגד סיון, מאחר שהליגה המקומית מחויבת לחוק השווייצרי בלבד. בתום הדיון ב-CAS בסוף השבוע, הודיעה פיפ"א להתאחדות השווייצרית כי היא דורשת ממנה עד 13 בינואר להפעיל סנקציות נגד סיון גם בליגה המקומית, אחרת תוקפא כל פעילות בינלאומית של ההתאחדות השוויצרית ובכלל זה הופעה של נציגותיה במפעלים הבינלאומיים השונים.

הדרישה של פיפ"א היא להפחית את כל הנקודות שסיון זכתה בהן העונה במשחקים בליגה המקומית. סיון מדורגת במקום השלישי בליגה השווייצרית עם 31 נקודות, מרחק 7 נקודות מהוליכה FC באזל.

העניין הזה העלה את האפשרות שבמידה וההתאחדות השווייצרית לא תעמוד בהנחיות של פיפ"א, הנציגה השווייצרית הבכירה FC באזל שהדיחה את מנצ'סטר יונייטד בשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג, תורחק אף היא ובמקומה תקבל יונייטד את הכרטיס לשמינית הגמר.

בסוף השבוע התכנסו ראשי ההתאחדות לכדורגל בשווייץ כדי לנסות ולמצוא פיתרון לעניין. נשיא התאחדות הכדורגל השווייצרית, פטר גיליארון, אמר כי ההחלטה של פיפ"א היא "מאכזבת", ועם זאת הוסיף כי ההתאחדות השווייצרית תעשה הכל כדי לפתור את הסוגיה. השבוע מתוכננת פגישה של ראשי ההתאחדות השוויצרית עם אנשי פיפ"א.