אנליסטים מנתחים: האם יש עדיין סיכוי ל"ראלי סוף שנה"?

נותרו שבועיים בלבד לסיום שנת המסחר האזרחית 2011, בעוד מדד ה-S&P500 איבד בינתיים כ-3% מערכו מתחילת השנה ■ כעת מנתחים האנליסטים: האם יש עדיין סיכוי לעליות עם תום השנה?

עוד שבועיים בלבד נותרו לשנת המסחר 2011, כאשר משבר החובות באירופה צפוי להמשיך ולהעסיק את המשקיעים בשווקים עד תומה, ומעבר לכך. אולם, לקראת סוף השנה האזרחית, מקווים המשקיעים כי חדשות אופטימיות מאירופה ישנו את כיוון המדדים המרכזיים בוול סטריט לכיוון כללי כלפי מעלה - בסיכומה של השנה.

למרות ההתקדמות מכיוון אירופה, הכוללת ניסיון לגיבושה של אמנה פיסקאלית חדשה אשר תאפשר פיקוח על הכלכלות השקועות בחובות ביבשת, האנליסטים בשווקים מסרבים לגלות אופטימיות לקראת סוף השנה.

"מה שכולם הולכים להסתכל עליו בהמשך, הוא אותו הדבר שהסתכלו עליו בעבר - אירופה. כל פעם שבכיר גרמני פותח את הפה, אנחנו מתרסקים", מסביר פול מנדלסון, מנהל השקעות ב-Windham Financial בוורמונט. "אני מחזיק אצבעות ל'ראלי סנטה קלאוס', אבל חייבים לטובת כך לראות חדשות מכיוון אירופה".

למרות התקוות בשווקים, קשה להתעלם מהשורות התחתונות: מדד ה-S&P500 איבד כ-3% מתחילת השנה, ויצטרך לחצות את רף ה-1,257.64 נקודות כדי לסיים את השנה האזרחית בעליות (כרגע עומד על 1,220 נקודות).

"יש מספר נתונים כלכליים המצביעים על שיפור במערכת, אבל קשה לראות עליות בשווקים כאשר אירופה מוסיפה להוות דאגה גדולה ברקע", אומר סטפן מסוקה, מנהל השקעות מ-Wedbush Morgan מסן פרנסיסקו.

מנגד, ישנם כלכלנים שמרשים לעצמם לגלות יותר אופטימיות: "האם ייתכן ראלי בשווקים? בוודאי, כיוון שמספר מנהלי השקעות צפויים לנסות את מזלם לקראת סוף השנה", מסביר קן פולקרי, אסטרטג ב-ICAP בניו יורק. "אם הולך להתרחש ראלי, הוא יקרה במחזורים נמוכים בגלל שפחות ופחות משקיעים מגלים נוכחות בשוק. אנחנו עשויים לנצל את זה".