הצלחה לדי-פארם: עברה שלב בניסוי תרופה נגד שבץ מוחי

דיווחה כי הסתיים בהצלחה שלב הבטיחות של הניסוי Phase 3 ■ המשמעות: אור ירוק להמשך הניסוי ■ דוח הביניים אמור להתקבל בפבוראר 2012

די פארם , המפתחת טיפול חדשני במחלות של מערכת העצבים המרכזית, מתקדמת אל עבר פרסום דוח הביניים בניסוי הנועד לבחון את התרופה שהיא מפתחת כנגד שבץ מוחי איסכמי. בניסוי שנמצא כעת ב-Phase 3, הסתיים כעת שלב הבטיחות במעקב אחר כ-300 חולים ראשוניים.

החברה מדווחת כי ועדה חיצונית ובלתי תלויה הפועלת על בסיס נהלים של ה-FDA, פרסמה את נתוני הבטיחות של כ-300 החולים הראשונים שהשתתפו בניסוי וקבעה כי לא נתגלו כל ממצאי בטיחות חריגים מעוררי דאגה. משמעות ההודעה - החברה יכולה להמשיך את הניסוי כסדרו.

די-פארם צפויה לדווח על תוצאות הביניים של הניסוי בתחילת פברואר 2012 כאשר התוצאות הסופיות אמורות להתקבל במהלך המחצית הראשונה של 2013.

הניסוי של החברה לטיפול בחולי שבץ מוחי איסכמי הינו הניסוי הקליני הגדול ביותר המתקיים כיום בתחום מחקרי השבץ ונמצא באחד השלבים הסופיים - Phase 3. מטרתו העיקרית של הניסוי היא להעריך את בטיחותו ויעילותו של החומר הפעיל - DP-B99 הניתנת למטופלים במשך 9 השעות הראשונות של השבץ.

די-פארם שהוקמה בשנת 1993 על ידי ד"ר אלכס קוזאק שהוא כיום נשיא ומנכ"ל החברה, הנפיקה את מניותיה בבורסה לראשונה בשנת 2009 וחברת כלל תעשיות הינה בעלת המניות המרכזית בה.