הממשלה אישרה את מינוי הראל לוקר למנכ"ל משרד רה"מ

ראש הממשלה: "הראל הוא דוגמה לאדם שהצליח במגזר הפרטי, ועובר למגזר הציבורי מתוך שליחות. זו תופעה מבורכת וחשובה למען מדינת ישראל"

חמישה חודשים לאחר שמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, עזב את תפקידו, אישרה הבוקר הממשלה את מינויו של עו"ד הראל לוקר (46) לתפקיד. לוקר הוא אחיו של המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, יוחנן לוקר. בחמש השנים האחרונות שימש לוקר כשותף בכיר וחבר צוות הניהול במשרד עורכי הדין ש.פרידמן ושות', והתמחה בתחום הכלכלי-מסחרי, כגון דיני מיסים, דיני חברות, נדל"ן ותשתיות, מיזוגים ורכישות, הייטק והון סיכון ומימון ועסקאות בינלאומיות.

בשבועות האחרונים קיבל לוקר את אישור ועדת המינויים של שירות המדינה וכן נדרש לחתום על הסכם ניגוד עניינים במסגרתו יחולו עליו מגבלות מסוימות הקשורות להימצאותו של אחיו בלשכה.

"אני בטוח שהוא יתאקלם במהירות וימלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר", אמר היום ראש הממשלה לאחר המינוי. "הראל הוא דוגמה לאדם שהצליח במגזר הפרטי, ועובר למגזר הציבורי מתוך שליחות. זו תופעה מבורכת וחשובה למען מדינת ישראל. אני סמוך ובטוח בהצלחתו".

לוקר בעל תואר ראשון במשפטים מבית הספר למשפטים, וכן תואר ראשון בחשבונאות מבית הספר לניהול, שניהם מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בהצטיינות במשפטים עם התמחות במיסים, מבית הספר למשפטים באוניברסיטת גו'רג'טאון שבוושינגטון.

טרם מינויו של לוקר בחן נתניהו מועמדים נוספים לתפקיד. כמה שבועות לפי עזיבתו הסופית של גבאי את התפקיד, פנה נתניהו למנכ"ל המשרד לביטחון פנים, יעקב גנות, הזמין אותו אליו, וביקש שיקח על עצמו את תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. גנות, נאלץ לדחות, מסיבות אישיות, את פניותיו של נתניהו.

בחודשים האחרונים עשה נתניהו פניות למועמדים נוספים. בין היתר עלה שמו של עוזי לוי, שמשמש משנה למנכ"ל נכסים ובנין מקבוצת אי די בי לרשימת המועמדים לתפקיד. נתניהו נפגש עימו שלוש פעמים. פגישתם האחרונה התקיימה רק לפני כחודש במעונו של ראש הממשלה, אולם ככל הנראה הוחלט שלא למנות את לוי, איש אגף תקציבים לשעבר לתפקיד.

קודם לכן עלה שמו של ח"כ לשעבר, נחום לנגנטל, כמי שצפוי להתמנות לתפקיד. עם זאת, מועמדותו של לנגנטל ירדה מהפרק לאחר שח"כ לשעבר, המושקע בקרקעות, סירב לקחת את התפקיד על עצמו לנוכח ניגודי העניינים שהיה מצוי בהם לו היה נכנס לתפקיד, דבר שהיה מונע ממנו לעסוק באופן אינטנסיבי ברפורמות העיקריות של ראש הממשלה ובהן הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל. גם שמו של איש משרד האוצר לשעבר, עמית לנג, הוזכר כמועמד לתפקיד.