"לקוחות בלקברי מאוד מרוצים מהמוצר שלהם באופן כללי"

למרות התקלה הגדולה לפני כחודשיים, בנציגות של RIM בישראל סבורים כי "המכשיר זוכה לאהדה רבה אצל המפעילות בגלל שהוא כמעט לא מתקלקל"

יצרנית הבלקברי RIM בצרות. ביום שישי האחרון פרסמה החברה תוצאות כספיות עגומות לרבעון השלישי של השנה. הדוחות החלשים הצטרפו להכרזה מאכזבת - החברה תדחה את השקת מערכת ההפעלה בלקברי 10 עד אמצע 2012. ברבעון החולף מכרה רים 14.1 מיליון סמארטפונים ו-150,000 טאבלטים, תחת המותג פלייבוק, נתונים שהשאירו אותה הרחק מאחור ביחס למתחרות.

זו לא הפעם הראשונה שבה רים מנפקת חדשות רעות. לפני יותר מחודשיים קרסו שירותי הבלקברי של החברה למספר ימים באירופה, במזרח התיכון (כולל ישראל) ובאפריקה. לקוחות החברה התמודדו עם מיילים שהגיעו באיחור, גלישה איטית באינטרנט ועיכוב ובעיות בשימוש בשירות המסרים המיידיים של החברה - BBM. החברה פיצתה את לקוחותיה באפליקציות בשווי כולל של 100 דולר.

לא מעט יצרניות טלפונים שדעכו הצליחו לבצע קאמבק עסקי. אחת הדוגמאות היא מוטורולה שהגדילה באחרונה את היצע המכשירים. נוקיה, שנחשבה בעבר לחברה חדשנית, מנסה לחזור לעצמה בתחום הסמארטפונים בעזרת שיתוף פעולה עם מיקרוסופט שבמסגרתו תתקין את מערכת ההפעלה ווינדוס פון 7 בטלפונים שלה. רים תהיה חייבת להמציא את עצמה מחדש כדי להישאר רלוונטית.

בזירה המקומית, העסקים פחות או יותר כרגיל. רים השיקה לפני מספר ימים את הדגם בולד 9900 ברשת פלאפון. המכשיר החדש מציע מקלדת מלאה ומסך מגע בגודל 2.8 אינץ'. המכשיר מצויד במצלמה עם חיישן של 5 מגה פיקסל, מעבד במהירות 1.2 ג'יגה הרץ ומערכת ההפעלה האחרונה - בלקברי 7.0.

"המפעילות רוצות בלקברי"

אורן מרון, סיפר ל"גלובס" לפני פרסום הדוחות כי המכשיר הקודם, בולד 9780, הושק לפני כחצי שנה. "בשונה משווקים אחרים בעולם", אומר מרון, "המכשירים בישראל מושקים על-ידי מפעילות הסלולר ובמקרים אחרים מגיעים בייבוא פרללי לחנויות ספציפיות". מרון מייצג את רים בישראל מאז חודש מארס ועוסק בשיווק המוצרים. "אנחנו דואגים שיהיה גוף מקומי שמבין את השפה השיווקית של רים ויודע לעשות לה התאמה לישראל".

* המפעילות הווירטואליות ימכרו מכשירי בלקברי?

"כל המפעילות רוצות בלקברי. השקה של שירות בלקברי אצל מפעילות סלולר היא תהליך ארוך יחסית, לכן במודל כזה אנחנו ממליצים למפעילה וירטואלית להגיע להסכם עם מפעילות הסלולר".

אחת הסיבות לכך שרים אינה פופולארית כבעבר היא העובדה שהקהל הרחב מעדיף את מגוון האפליקציות של אייפון ושל המכשירים שמבוססים על אנדרואיד.

"הקהל הצעיר הוא האתגר הגדול שלנו", אומר מרון. "בעולם הקמפיינים יותר מכוונים לקהל הצעיר. שירות ה-BBM (שירות מסרים מיידיים ללא עלות, צ.ה), הוא מרכיב מאוד חשוב בעולם. ה-BBM מהווה פלטפורמה לשתף מוזיקה, תמונות וחוויות. מדובר בפלטפורמה חינמית יעילה. דרך זה מנסים לפנות לקהלים צעירים יותר. בשנה האחרונה עשינו קמפיין בו מכרנו את דגם ה-9300 ברשת סלקום ביחד עם רמקול איכותי כדי להגיע לפלחים האלו וזה היה די הצלחה".

נתח השוק של בלקברי בישראל בתחום הסמארטפונים (על-פי חלוקה של מערכות הפעלה) עמד ברבעון השלישי של השנה על 9.9% על-פי נתוני IDC ישראל. מדובר בעלייה לעומת הרבעון השני של השנה, אז נתח השוק עמד על 8.7%.

"לקוחות בלקברי מאוד מרוצים מהמוצר שלהם באופן כללי", אומר מרון. "בגלל שהוא כמעט לא מתקלקל. זה מכשיר שזוכה לאהדה רבה אצל המפעילות, מכיוון שאין כמעט תיקונים איתו. מעבר לזה, מכשירי בלקברי יודעים לגבות את המידע על שרתי רים ללקוחות פרטיים ובתהליך של 2 דקות כל המידע משוחזר".