רגע אחרי מות המנהיג: צפון קוריאה ביצעה היום ניסוי בטיל

(עדכון) - בבוקר ההכרזה על מותו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג איל, ביצעה המדינה ניסוי בשיגור טיל לטווח קצר ■ בכיר בקוריאה הדרומית אמר כי הוא מאמין שאין קשר בין מות המנהיג לבין הניסוי בטיל, איך הצבא ממשיך לעקוב אחר האירוע

חשש להסלמה בין הקוריאות: קוריאה הצפונית ביצעה הבוקר ניסוי בטיל לטווח קצר, באותו היום שבו הכריזה על מותו של המנהיג קים ג'ונג איל. מוקדם יותר היום (ב') דווח כי קוריאה הדרומית העלתה את הכוננות בצבאה בעקבות מותו של קים ג'ונג איל.

רשתות תקשורת בדרום קוריאה מדווחות כי השכנה מצפון ירתה הבוקר טיל לטווח קצר מחופה המזרחי. בכיר בקוריאה הדרומית, שביקש להישאר בעילום שם, אינו מאמין כי יש קשר בין ניסוי הטיל לבין מות המנהיג: "זה אירוע שהצבא ממשיך לעקוב אחריו. אנחנו מאמינים כי הוא לא קשר למותו של קים", אמר. שר ההגנה של קוריאה הדרומית סירב לאשר את הפרטים.

על פי הדיווח, שיגור הטיל התבצע בשעת בוקר מוקדמת, זמן קצר לפני שהכריזה התקשורת בקוריאה הצפונית על מותו של קים ג'ונג איל. ניסויים בטילים נערכים בקוריאה הצפונית כחלק מתרגול שגרתי, או במקרים אחרים - בתגובה להתפתחויות פוליטיות רגישות באזור. הניסוי האחרון בטיל לטווח קצר התבצע ביוני השנה.

מותו של נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג איל הכשיר את מועמדותו של בנו הצעיר כיורשו הטבעי לשלוט בדיקטטורה הסגורה ביותר בעולם. והיום, אחרי פרסום דבר מותו של המנהיג, הוכרז בנו השלישי כמנהיג הבא. בשנות ה-20 לחייו, קים ג'ונג און, הבן השלישי והאהוב של קים ג'ונג איל, יעמוד בראש מדינה של יותר מ-24 מיליון תושבים, שבראשה עמד אביו ב-17 השנים האחרונות.

בזכות החשאיות עליה שומרים במדינה שסגורה לתקשורת עם העולם, איש לא ידע על קיומו של קים ג'ונג און עד שהיה בן 20. האזכור הראשון שלו הגיע בשנת 2004 משף יפני, שסיפר על מנהגי השתייה של מנהיג קוריאה הצפונית.

"התפוח לא נפל רחוק מהעץ"

קים ג'ונג און נולד לאשתו השלישית של אביו, קו יונג הי, שמתה על פי הדיווחים מסרטן השד לפני שבע שנים. התצלום היחיד שלו מתקופת ילדותו צולמה בשחור לבן כשהיה בן 11. בתמונה, רואים את הדימיון החזותי בין פניו של הבן לאלו של אביו, ומקורביו מעידים שגם הדרך שבה הוא צפוי להנהיג את המדינה תוכיח ש"התפוח לא נפל רחוק מהעץ".

בספטמבר 2010 מונה קים ג'ונג און לסגן ראש הוועדה הצבאית של מפלגת השלטון. בדרום קוריאה השכנה מתארים אותו כאדם מתלהב ונחוש, ומספרים על טיפוס תחרותי במיוחד. בילדותו, הוא התחנך בבית הספר הבינלאומי בברן שבשווייץ, וב-2002 החל את לימודיו באוניברסיטה על שם קים איל-סונג, שנחשב למכון ההכשרה הצבאית הגבוה ביותר בצפון קוריאה.

בפיונג יאנג מספרים שהוא דובר גרמנית, צרפתית ואנגלית. כמו כן דווח כי מצבו הבריאותי אינו טוב, וכי הוא סובל מעודף משקל, מסכרת, וסיבוכים רפואיים שונים בעבקות תאונת דרכים שעבר. עם זאת, נראה שעלייתו לשלטון בלתי נמנעת אחרי שדווח שכבר בגיל 20, הצטרף לאביו בעבודת הפיקוח על הצבא.