גולדמן זאקס: הסיכון לנפילה למיתון ב-2012 נהיה קטן יותר

האנליסט הראשי של גולדמן זאקס, יאן האציוס, מציין כי "אם המצב באירופה יחריף בהחלט יש סיכוי למיתון בארה"ב" ■ "מה שכולם מפחדים ממנו הוא גלגולים נוספים של משבר החובות הריבוני"

כלכלת ארה"ב בשנה הקרובה לא תהיה כל כך שונה מהשנה המסתיימת, עם צמיחה איטית אך עם סיכוי קטן למיתון, כך אמר אמש (ב') האנליסט הראשי של גולדמן זאקס, יאן האציוס.

"לא הייתי מרחיק לכת עד כדי לומר שחמקנו מנפילה למיתון בארה"ב, אולם הסיכון נהיה קטן יותר בחודשים האחרונים במידת מה", אמר האציוס.

לאחר שחזה באוקטובר כי לארה"ב יש סיכוי של 40% להיכנס למיתון ב-2012, לאור החשיפה לבעיותיה הקשות של אירופה, מעיר האציוס כי "יש קשרים בין ארה"ב ואירופה. אנחנו כן מצפים לעוד גרירה של אירופה את ארה"ב, ואם המצב באירופה יחריף בהחלט יש סיכוי למיתון בארה"ב".

תחזיתו של האציוס לגבי התמ"ג ב-2012 היא לצמיחה של 1.5% עד 2%, כמו ב-2011. באשר לשוק ההון הוא טוען כי "הרווח למניה יהיה יחסית שטוח בהתאם לסביבה הכלכלית המשותקת.

באשר למשבר החוב באירופה, מציין האציוס כי "מה שכולם מפחדים ממנו הוא גלגולים נוספים של משבר החובות הריבוני, כולל כמה חובות יירכשו על ידי הסקטור הפרטי וכמה נזילות תסופק על ידי הבנק המרכזי האירופי, שהולך להיות יותר מעורב לאורך זמן".