צפו בבלוג המשעשע: "קים ג'ונג איל מסתכל על דברים"

בבלוג התמונות ההיסטרי מוצג מנהיג צפון קוריאה לשעבר קים ג'ונג איל "מסתכל על דברים" - ממכונות ועד ירקות

התקשורת, ובייחוד רשת האינטרנט, אוהבת להתבדח על חשבון דיקטטורים בעולם. על רקע מותו של מנהיג צפון קוריאה לשעבר קים ג'ונג איל התמלאו הרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר בידיעות שצוחקות על חשבונו.

מעבר לבדיחות הצפויות כמו "לא ידעתי שקים ג'ונג חולה (ill)", אחד האתרים המוצלחים שעקב אחר מעללי מנהיג המדינה הקומוניסטית לאורך השנה האחרונה הוא הטאמבלר "קים ג'ונג איל מסתכל על דברים" (kimjongillookingatthings.tumblr.com).

העיקרון פשוט: כולנו מכירים את תמונות העיתונות של מנהיגים כמו אחמדינז'אד צופים במוצגים בסיורים שונים, כמו בכורים גרעיניים או מפעלים שונים, אולם האתר הזה לקח את הרעיון צעד קדימה, ופרסם כמעט כל יום תמונה של קים ג'ונג איל מסתכל על דברים, פשוטו כמשמעו. כשהצילומים מוצגים בזה אחר זה, מתקבלת תמונה כוללת מצחיקה ביותר.

הסאבטקסט שעולה מהאתר ברור: חוץ מהמנהיג שמסתכל על דברים זניחים, לא קורה במדינה כלום. בין התמונות המוצגות באתר: קים ג'ונג איל מסתכל על סוודר; מסתכל על חדר מחשבים; מסתכל על אורז; מסתכל על נייר; מסתכל על נקנקיות וכו'.

לאחר מותו של המנהיג, פרסם האתר הודעה בלשון זו: "סוף סוף המנהיג היקר עזב את העולם הזה. החלטתי, בכל זאת, לשמור על הבלוג פעיל כל עוד ארכיון התמונות שלי יאריך ימים. אני לא יודע כמה זמן זה יימשך, אבל אם אתם קוראים את זה, אני מניח שחוסר הטעם הטוב בהומור מסוג זה, בו אני גאה מאוד, לא מפריע לכם, כמו גם העובדה שהוא מת".