גילת מעמיקה פעילות בקולומביה: תספק ציוד בכ-18.5 מ' ד'

במסגרת הפרויקט, ביוזמת משרד התקשורת של קולומביה, יחוברו יותר מ-1,600 בתי ספר באזורים כפריים ברחבי המדינה לשירותי אינטרנט בפס רחב

חברת גילת רשתות לוויין מעמיקה את פעילותה בקולומביה. החברה הודיעה היום, כי זכתה בחוזה מטעם משרד התקשורת ומערכות מידע בקולומביה (MINTIC) בהיקף כספי של כ-18.5 מיליון דולר. מדובר בפרויקט לווייני, שמיועד לספק קישוריות אינטרנט בפס רחב ליותר מ-1,600 בתי ספר ברחבי המדינה, בדגש על האזורים הכפריים. הפרויקט, בשיתוף עם תוכנית "Compartel", לתמיכה בקהילות הכפריות בקולומביה, צפוי להתחיל במהלך שנת 2012 ולהסתיים במחצית 2013.

הפרויקט יתבסס על רשת ה-SkyEdge II של גילת , ויאפשר להעביר נתונים בקצבים של עד 2 מגה-ביט בשנייה. הרשת צפויה לחבר 1,676 בתי ספר הממוקמים ב-5 מחוזות נפרדים ברחבי קולומביה הכפרית. פרויקט זה הוא חלק ממכרז לאומי הכולל 6,800 בתי ספר ובו זכו גילת ו-6 מפעילים נוספים. התוכנית הנה חלק ממאמציה המתמשכים של ממשלת קולומביה לצמצם את הפער הדיגיטלי במדינה, ולבצע השקעות נוספות בהקמת תשתית משופרת לשירותי תקשורת מתקדמים בבתי ספר.

דייגו מולאנו ווגה, שר התקשורת ומערכות מידע של קולומביה, ציין כי "הודות לזכיות הללו, יותר מ-6,800 בתי ספר כפריים במדינה יהיו בעלי גישה לאינטרנט במהירויות הגבוהות פי 2 ואף פי 4 מאלו שהיו קיימות בהם עד היום. יותר מ-1,130,000 ילדים ומתבגרים יקבלו את אותן ההזדמנויות שקיימות בפני תלמידים עירוניים, להשתמש בטכנולוגיות מידע בבתי הספר שלהם".

עמירם לוינברג, יו"ר ומנכ"ל גילת, אמר: "זה למעלה מעשור שגילת נמצאת בחזית שירותי התקשורת בקולומביה. אנו גאים להמשיך בעבודה חשובה זו ולתרום לשיפור חייהם של ילדים באזורים הכפריים במדינה".