הכל באמת בזכות ביבי. גם המחדל

לו אני קרוב של הרוגי אסון הכרמל, הייתי מבקש מרה"מ ומשר הפנים להדיר את רגליהם מהטקס

"אני מתכבד להזמין את מי שהיה הראשון להבין את גודל האירוע, מי שרתם את כל הגורמים בארץ ובעולם לסייע בכיבוי השריפה, ומאז דואג ללא לאות למשפחות שאיבדו את היקר להם מכל". עד כאן הדברים שאמר אתמול (ב') מנחה טקס האזכרה להרוגי אסון הכרמל. לשכת רה"מ אמרה לאחר מכן שכל הדברים שאמר המנחה הם אמת לאמיתה.

אני לא רוצה להתווכח בשאלה זו ועל ההיבט האנושי-מוסרי של אמירת הדברים בטקס כזה, אבל האם זאת כל האמת לאמיתה? האם כדי שהאמת אמנם תהיה מלאה, לא היה נכון וראוי להוסיף משפט אחד: שבנימין נתניהו הוא גם אחד האחראיים לקיומו של הטקס הזה, שכן לו עשה עבודתו כראוי, כנראה האסון הזה לא היה מתרחש כלל ועיקר. נדמה לי שהצגת הדברים הזו משלימה את האמת לגבי חלקו של רה"מ באסון.

השאלה, מי כתב את הדברים, היא לא שאלה בלתי מעניינת ויש לה בהחלט גם חשיבות ציבורית. כלומר, אם עשה את זה איזה פקידון חסר סמכות ולא רגיש במיוחד, אז אפשר אולי לעבור אל זה לסדר היום. אם עשה זאת רה"מ עצמו, אם הוא כתב את הדברים, זה בוודאי עניין שהציבור זכאי ורשאי לדעת אותו. כי זה אומר הרבה מאוד על אישיותו, אופיו, וכישוריו לומר אמת.

ואם עשה את השינוי אדם אחר, שאינו גורם מקצועי ואינו ממלא תפקיד בלשכת ראש הממשלה, גם את זאת רצוי ואפילו חשוב לדעת, וכן חשוב לדעת באילו החלטות נוספות הוא מתערב.

בשביל מה צריך אותם?

שאלה אחרת שתמיד מטרידה אותי, היא בשביל מה משפחות שכולות צריכות בטקס האזכרה ליקיריהם את האנשים, שכנראה אחראים לאסון מותם של היקירים?

למשל לגבי נתניהו, משום מה, שוכחים להזכיר את העובדה שסמוך לסיום כהונתו הראשונה כראש הממשלה, הוא התחייב להקים צי מטוסי כיבוי בכל ההקדם. נתניהו לא מילא את התחייבותו זו בתקופת כהונתו הראשונה, עברו שנים רבות, והוא שוב חזר ללשכת רה"מ, ושוב התנער מהתחייבותו.

בטקס הוא התהדר בכך שהוא קנה מטוסים שהוא פנה לעזרה וכו' וכו'. אני לא יכול בשום פנים ואופן להיכנס לנעליהן של המשפחות השכולות אבל אני חושב שלו אני במקומם, הייתי מבקש מרה"מ וגם משר הפנים, אלי ישי, שיועילו וידירו את רגליהם מהטקס.

בוודאי ובוודאי שלא הייתי דוחק בהם להשתתף. אני לא חושב שהשתתפותם מוסיפה כבוד - לא להם ולא ליקיריהם.