דירקטוריון חדשות 2 החליט: קיצוץ של 450 אלף כל חודש

כך החליט הדירקטריון בדיון על התקציב השנתי ■ על פי ההערכה, תדרש חברת החדשות לקצץ במהלך השנה בין 5-7 מיליון שקל לעומת תקציב השנה שעברה ■ המשמעות: ככל הנראה פיטורי עובדים, קיצור תוכניות ואולי אף ביטולם

חברת החדשות של ערוץ 2 תאלץ לקצץ מדי חודש 450 אלף שקל. כך עולה מדיון של דירקטוריון החברה שהתקיים היום (ג').

בהתכנסות שמטרתה הייתה לאשר תקציב שנתי לחברת החדשות, הוחלט להחליט על תקציב קצר טווח לחצי השנה הקרובה בלבד. על פי ההערכה, תדרש חברת החדשות לקצץ במהלך השנה בין 5-7 מיליון שקל לעומת תקציב השנה שעברה. משמעות הקיצוץ הוא ככל הנראה פיטורי עובדים, קיצור תוכניות ואולי אף ביטולם.

הקיצוץ נדרש על ידי מנכ"לי זכייניות ערוץ 2, החברים בדירקטוריון, שדרשו תחילה קיצוץ של 10 מיליון שקל ואולם נבלמו על ידי נציגי הציבור בדירקטוריון.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", השבוע כבר הכין מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, את עורכיו הראשיים לקיצוץ של 10 מיליון שקל.

חברת החדשות, בהיותה חברה הניזונה ממסגרת תקציב קבועה בחוק המועברת מהזכייניות, שומרת על איזון בתפעולה, ואינה אמורה להגיע לרווחים. עם זאת, ההשפעות של ההאטה בשוק הפרסום אינן מדלגות גם עליה והיא נאלצת לערוך קיצוצים מזדמנים. הדבר מעכב לא אחת את תכניות החברה להתרחבות, במיוחד בתחום ההתקדמות הטכנולוגית והליך הדיגיטציה. עוד נודע, כי גם המעבר המתוכנן של חדשות 2 לבניין אלקטרה בתל-אביב בוטל לפי שעה, והמערכת התל- אביבית הצפופה של החברה בבניין JCS, תמשיך לשרת את אנשיה.

בחברת החדשות סירבו להגיב לדברים.