דיווח בקפריסין: בלוק 12 מכיל 14-20 טריליון רגל מעוקב גז

בקפריסין דיווח היום האתר POLITIS כי נובל צפויה להודיע כי בבלוק 12 נמצאת כמות של 14-20 TCF אולם חשוב להדגיש כי הדיווח הזה אינו מהימן ולא מסתמך על מקור רשמי כלשהו

תוצאות ראשוניות בקידוח האקספלורציה "בלוק 12" בקפריסין, בו שותפות נובל אנרג'י וקבוצת דלק של יצחק תשובה, עשויות להתפרסם כבר בסוף השבוע.

וכעת ניכר מתח באוויר, לקראת הפרסום ואחרי שהשבוע פרסמה נובל אנרג'י עדכון ראשוני לגבי פרוייקט "לוויתן". בקפריסין דיווח היום האתר POLITIS כי נובל צפויה להודיע כי בבלוק 12 נמצאת כמות של 14-20 TCF , בדומה ל"לוויתן", אולם חשוב להדגיש כי הדיווח הזה אינו מהימן ולא מסתמך על מקור רשמי כלשהו.

אתמול דיווחנו כי הציפיות בשוק הן למאגר גז בגודל 8 טריליון רגל מעוקב ומעלה. מבחני הפקה באתר צפויים להתחיל בחודש פברואר. האתר הקפריסאי "philenews" דיווח אתמול על כמות גז של 8-13 טריליון רגל מעוקב, אולם גם כאן מדובר בדיווח לא מאומת שקשה לעמוד על מהימנותו.

בחודש שעבר פרסמה נובל את ממצאי הסקר הסייסמי התלת-מימדי ב"בלוק 12", שהעידו על סבירות להימצאות 3-9 טריליון רגל מעוקב (TCF) בלבד, לעומת תחזיות מוקדמות ל-10 TCF. נובל מעריכה כי הסיכוי להימצאות הגז עומד על 60%, הסתברות הנחשבת לגבוהה.