יונה מצגר: "בעניין הדרת נשים - התקשורת מנפחת מקרים"

הרב הראשי לישראל בראיון לרדיו קול חי: "כל הכותרות על הדרת נשים היו בהגזמה גדולה; צריך להפסיק לחפש סיבות לעוינות, איבה ומחלוקת"

"התקשורת קצת מגזימה בנושא של הדרת נשים, לוקחים כל מיני מקרים חריגים ומנפחים אותם" - כך אמר היום (ה') הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, ביומן הצהריים של רדיו קול חי. לדבריו,"תמיד צריך לשמוע את שני הצדדים".

"כל הכותרות היו בהגזמה גדולה - אסור לנשים לשיר. לא אסרנו על חיילות לשיר, לא שאלנו אותנו על כך ולא הבענו את דעתנו על כך", אמר מצגר. "כל מה שביקשנו זה רק למצוא מוצא של כבוד המכבד את החיילים - שמי שלא מעוניין לשמוע שירה של חיילת, שיוכל לצאת מהמקום".

מצגר קרא להפסיק לחפש עוינות ומחלוקת בין החילונים לחרדים: "תפסיקו לחפש סיבות לעוינות, איבה ומחלוקת. אנחנו לא בתקופה שאנחנו יכולים לאפשר לעצמנו לריב". עוד ציין הרב הראשי כי "אנחנו עם אחד, ואנחנו צריכים למצוא פתרון לכל דבר ולא לעשות פרובוקציות".

מנגד, יצא מצגר בפנייה לציבור החרדי וביקש "להפסיק להקצין בדברים שלא היו בהיסטוריה. לא שאלים ולא נשות השאלים ולא קיצוניות של מחיצות. מי שרוצה לעשות מחיצות - שיעשה את זה במסגרת פרטית".

מצגר הוסיף כי "מי שרוצה להפריד (בין גברים ונשים), שיעשה זאת במסגרת פרטית. הוא לא יכול לדרוש מציבור כללי שנמצא באוטובוס ציבורי להחמיר עם עצמו כפי שהחרדים מחמירים עם עצמם".

בתחילת השבוע התייחס מצגר לאירוע של הנוסעת שהותקפה באוטובוס "אגד" לאחר שסירבה לשבת מאחור, והבהיר: "אין לנו שום סמכות לבוא ולכפות את דעתנו על אחרים. זו לא מדינה של הציבור החרדי. אם אנחנו רוצים שתהיה הפרדה לגיטימי מאוד, שנקים חברת תחבורה ציבורית".